Lanai Kijang

Lanai Kijang

Monday, April 11, 2011

Al-Fatihah buat arwah Zulfazly

masa kecik2... fazly ditengah2... dijaga oleh ibu yang sama, jd mereka sangat rapat

Asalamualaikum dan selamat malam...semalam petang merupakan hari yang paling menyedihkan buat keluarga kawan rapat kak rose kerana anak sulungnya telah kembali kerahmattullah…. kemalangan semasa berkelah dilata Kinjang bersama2 keluarganya…. cerita lanjut disini. Allahyarham Zulfazly bin Azhar ni sebaya dengan anak kak rose dan dijaga oleh ibu yang sama semasa kami emak2 berkerja…. baru berusia 18 tahun dan masih belajar di Kolej Profesional Mara Seri Iskandar, Tronoh. dan ibu ini juga mempunyai anak yang sebaya dengan mereka berdua ni…. beginilah rapatnya mereka semasa kecil….dan terpisah bila mereka sama2 mengikut ibubapa berpindah ke merata tempat kerana mencari rezeki… bila kami kembali semula ke Shah Alam awal tahun 2010 tu , kak rose cuba kumpulkan mereka ni semula…. dan ini lah mereka…

udin, busu dan fazly..... gambar semasa berkumpul dirumah..... kini tinggal berdua saja.

tapi sayang, kini mereka tinggal berdua saja dan semasa upacara pengebumian pagi ini, anak2 ini tidak dapat menghadirkan diri kerana Busu berada di Matrik Pendang dan sedang menduduki final exam yg bermula hari ni. Udin pula berada di Melaka meneruskan pengajian….hanya doa yang dapat kami kirimkan buat Allahyarham. Semuga rohnya ditempatkan bersama orang2 yang beriman. Al-Fatihah.

Ya Allah, ampuni dan rahmati lah rohnya, jauhkanlah dari azab dan siksa kubur. Luaskanlah kuburnya dan jadikanlah kuburnya sebagai taman syurga yang sangat indah. Tempatkanlah rohnya bersama golongan yg beriman dan beramal soleh. Jadikanlah dia penghuni syurga Mu yg kekal abadi. Dan berikanlah kekuatan dan ketabahan buat keluarga Afidah dan Azhar serta adik2 yang ditinggalkan…Amin….


arwah fazly dan bersama adik2 yang ditinggalkan....

6 comments:

Unknown said...

al-fatihah buat arwah dan takziah buat keluarganya..

anymz said...

amiiiin...

al fatihah...takziah buat keluarga allahyarham..sedihnya....:(

Cute Oven said...

al-fatihah buat arwah

takziah buat keluarga dn harap bersabar diatas dugaan yang menimpa

Innalillahiwainnailaihirajiun...

Kak Rose said...

Nieza, terima kasih... sedih sangat sbb arwah ni mmg kawan baik ngan anak kak rose

Anim, mmg sedihkan, anak sulung lak tu. terima kasih ya.

CuteOven, terimakasih. muga arwah tenang disana...

Unknown said...

salam....
kak rose,kami sekeluarga terperanjat dan sedih bila dpt tahu arwah fazly da meninggal...esp mak saya,sedih sgt...sya faham sbb mak penah jaga arwah ngan 2 adiknye...bersama2 5 anak org bank dlm umah tue...ingat lg arwah suke mkn ikan bilis ngan angan2 nak jd atomen(ultraman)...pg tadika sama2 dgn anak kak rose,busu dan anak kak pah,budin...semua tue kenangan d apt bank negara,subang jaya...buat abg azhar,kak fidah sekeluarga...byk kan bersabar,kuatkan semangat....al-fatihah buat arwah ZULFAZLY BIN AZHAR atau sya panggil padeli masa kecik dulu...
dari saya...YUSREENA MOKHTAR

Kak Rose said...

Ena, kak rose lagi terperanjat bila mendapat berita tu... org pertama yg fidah bagi tau! pas tu baru kak rose cal semua kawan2 yg mengenali... Alhamdullilah, ramai yg datang masa hari pengkebumiannya.... sayang busu dan udin x dapat datang. Al-Fatihah buat arwah.