Lanai Kijang

Lanai Kijang

Wednesday, March 2, 2011

Nasi goreng + tempe goreng

asik2 nasik goreng jer kan.... penyelamat hari2 yang nak bermalas2an… dengan cuaca panas yg amat2 ni, nak kuor g bli nasik pun dah malas. Nak masak pun apa lah lagi… tapi makan tetap mau! Dan jawapan kepada malas2 tu ni lah lunch kak rose…. nasi goreng jer… pas tu celur sayur2 sikit. lunch dah siap untuk dingap!

dan tempe ni dah bli 3 hari lepas tp x termasaknya…. So goreng je ari ni…. pulak dah, ketumbar n jintan dah tumbuk, ingat nak goreng salut tepung macam yg buat ari tu…. pas tumbuk ketumbar tu g layan game jap (kemaruk main game bodo2....) terus lupa nak bancuh tepung. bila kedapur balik terus tenggek koli dan goreng tempe tu….alamak terlupa sudah…. naked je tempe kak rose ari ni. cicah sambal kicap jawa ni….. mmg heaven! jawa sungguh kak rose ni kan?

20 comments:

IEZA said...

Salam..Tempe tu cam sedap jer...emmmm.Saya tak pernah buat tempe goreng..kalau ngap kat kedai sedap apalagi di salut tepung..he..he..

Ayu Safieza said...

weheeeeeeeeeeeeeeeee tempe....wak suka wak suka...wak loikessss.....

haniQaseh said...

sedapnya tempe goreng nie...lama dah x buat nie...nie yg x sabar nak pegi pasar malam nak gi beli tempe nie....terliur lagi....

Puan Ros @ Tadika Sinaran Intelek said...

Nock..nock...kita datang bawa apam balik.Tapi nampak macam lempeng balik.napa ya tak cantik macam k.ros punya? Kalau tengok gambar kita punya jgn ketawa ya..

Cendana Kasih said...

saya pun suka sambal kicap, kengkadang tu cicah keropok pun ngan sambal kicap :)

tun_telani said...

Assalamualaikum kak rose.. byknyer sayur serve ngan nasi goreng. nampak sgt sihat ^^
org johor ek? sy xpandai lagi makan tempeh cicah sambal kicap. nnti nk try =)

Kak Rose said...

Ieza, tu lah sebenarnya td nak goreng salut tepung... tapi...naked tempe sedap gak!

Kak Rose said...

Ayu, org nganu/doha suka tempe jugak?

Kak Rose said...

hanoQaseh, wah laku tempe kat pasar malam ari ni...

Kak Rose said...

Ros... meh tukar ngan tempe goreng. apam ke lempeng ke asalkan memenuhi selera keluarga sudah cukup bagus! my 1st try pun failed jugak! he he he

Kak Rose said...

Noorma, wah boleh jd menu baru tu, kopok cicah sambal kicap! leh try nih!

Kak Rose said...

tun_telani, elok makan sayur manyak2... macam rebbit n kamben!
tryla nnti pasti suker.

Nazrah Bakery & Dunia Kuih said...

Saya pun baru jer goreng tempe petang tadi..N3 esok baru nak masukkan..kita punya pun togel jer..heehehe

Kak Rose said...

Nazrah, sama la kita... naked tempe

Nieza said...

assalam kak rose cayang...sedap2nya menu akak ni..sorryla lambat singgah kak...kurang sihat skit tu yg malas nk bw btw tq atas ingatan kak rose...lapp u kak...hehe

cik cek said...

Cunnya gambo Nasi Goreng tu...lapo pulak....tempe goreng....nyum..nyum...fav. kita..cecah pulak ngan sambal kicap....aaaaa...Kak Rose nak sikit.... :-)

Kak Rose said...

Nieza, x sihat ya dear... take care n jgn lupa makan ubat!

Kak Rose said...

cik cek, nasi goreng bodo2... kasi posing cantik2 biar lagi sedap dimata n ditekak!
tempe? dah abis kak rose balun sorang!

kelleykatz said...

sedap dan cantik Kak Rose punya tempe goreng & Nasi goreng. Saya aritupun buat, tapi sebelah hangus, sebelah mentah lagi.

Kak Rose said...

kelly, hangus sikit x pe asal boleakan... enak sekali!