Lanai Kijang

Lanai Kijang

Sunday, March 20, 2011

Ayam goreng berlada n kacang buncis

lauk simple untuk dinner td.... resepi asal guna daging tp kak rose telah menderhakannya dengan menggantikan daging dengan ayam dan tambah pulak dengan kacang buncis.... lauk dan sayur dalam satu gitu.... sah kerja orang malas... tp memang sedap dan kak rose ratah gitu jer tanpa nasik. tp kak rose kurangkan cili tu jd x lah pedas sangat.... nak resepinya leh tengok sini cuma ganti ngan ayam .... terima kasih pada penyumbang resepi yg mabeles nih!

buh kacang buncis banyak2 n makan gitu je tanpa nasik.

8 comments:

Paty's Kitchen - Cook with passion. said...

Terliur tenguk ni, makan dengan nasi panas, sedap ni. Saya suka ratah.

♥LOVE2COOK♥ said...

Ayam goreng kacang buncis is one of our favourite! This looks super delicious la kak...nak tapau!!! :D

Ayu Safieza said...

Kak Roseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.........rinduuuuuu akaaaak!! Kacang buncis ni peberet suami...teringat masa baru kawin dulu tak reti siang kacang ni....ngeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!

Kak Rose said...

Paty, lauk yg simple yet nice... tu yg ratah jer...

Kak Rose said...

Love, alamak tinggal bekas je la... camner nak tapau?

Kak Rose said...

Ayu, macam2 u ni...kacang ni nak siang camner ya? tp sedapkan, manis gitu!

tun_telani said...

tun suka makan ayam goreng! senang, campur sayur terus, xyah masak sayur dh =)

Kak Rose said...

tun, ye la 2 in 1 kan... senang keja dan senang makan jugak!