Lanai Kijang

Lanai Kijang

Thursday, March 10, 2011

Biskut semperit

saja buat biskut ni.... x kan raya je nak wat biskut semperit ni kan... hari2 lain nak jugak rasa.... sebenarnya buat ni nak bawa ke Alor Setar esok... nak jumpa anak kat sana, ada masaalah dengan kad atmnye... dua dua kad x leh nak guna... so esok pagi2 kena berkejar kesana sbb kalau lewat sampai takut lak bank dah tutup. so kira ni buah tangan untuk busu la....

resepinya dah penah tepek kat sini dan amik dari Myr oleh Nzeila.... terima kasih ya...dan kak rose sharekan kat sini sekali lagi...

Bahan-bahan ( - )
  • 300g butter
  • 160g gula aising
  • 100g tepung jagung
  • 160g tepung kastard
  • 240g tepung gandum
  • 2 biji kuning telur

Cara-cara

  1. Pukul butter, gula aising hingga kembang.
  2. Masukkan kuning telur, kacau sebati.
  3. Masukkan semua jenis tepung, gaul dan uli sebati.
  4. Terap atas loyang. Untuk hiasan ceri, coklat rice atau coklat chip, boleh letakkan sekali.
  5. Bakar 150C selama 20 minit
dah siap pack dalam botol untuk bawak esok pagi....

16 comments:

maz said...

kakkk..xkira nk jgkkk..raya lambat lgi..baik kak bgi kat kita skit..nti brkulat plak..hehee...cdpnye kak..

Nieza said...

kak rose order ler sebalang....hehe kita selalu wat time raya jer...btw semoga selamat pergi dan blk..:)

Kak Rose said...

maz... kalau dapat kat anak x sempat berkulatnya.... mau sekali ngadap je sebalang tu...

Kak Rose said...

Nieza, tq, oder x diterima... tuan tanah nak g jenjalan...

hana said...

cantiknyer biskut kak.rosee... kiter punyer xde ker sebalang dua?? hihihi

ati2 kak dlm perjlanan... mudah2an selamat..

tun_telani said...

waahhh.. tgk title n3 kt dashboard td terpelik kejap.. sbb raya lmbt lg. hihihi~
mesti anak akak hepi je mak dia dtg, dgn bw biskut berbalang2.. (teringat zaman2 duk asrama dulu, lapooo je memanjang.. kui kui)

LinRosly said...

Assalamualaikum Kak Rose...

Cantiknya biskut semprit tu...Lin copy resepi yer Kak Rose...Tq.

eina said...

wahhh..x raya pun meng"cookies" jugak kak rose..rajin nye...hati2 ye kak dalam perjalanan..musim hujan sekarang ni...

cik cek said...

Kak Rose rasa mcm nak raya bila tengok biskut semperit ni....rajinnya kak rose ni...

Kak Rose said...

hana, ada tp balang je ok ker?

Kak Rose said...

tun_telani, raya.... dilebuhraya. mmg dia suker sangat sekut ni...

Kak Rose said...

LinRosly, silakan... kak rose pun amik kat Myr dan sharekan kat sini....

Kak Rose said...

eina, nak makan kenalah rajin... mengukis masa x raya ni sedap je makan sbb buat pun satu ni je... kalau raya tentu dah x lalu sbb banyak pilihan!

Kak Rose said...

cik cek, raya buat anak yg nak makan....

suhailas said...

salam kak rose,sue singgah ambil satu balang leh...heheheh

Kak Rose said...

sue... amik balang je bolehla sbb sekut dah abes anto kat anak!