Lanai Kijang

Lanai Kijang

Wednesday, June 15, 2011

Pulut serunding

ni dia lanjutan dari kisah membuat serunding ari tu.... baru ari ni berkesempatan nak memasak pulut untuk digandingkan dengan serunding ni.... dan jadilah juadah kami anak beranak untuk minum petang td. terus skip dinner dah! mmg saja buat lebih, dapatlah jiran sebelah rumah merasa pulut serunding ni....

sepiring pulut serunding untuk ibu.....

9 comments:

Ayuni Nadzeri said...

aii sedapnyelah tgk.
siap dh bt bulat dan bersalut lg!
masuk sebijik2 lajuuu je. hihi

noorsafone said...

kegemaran cik abang ni..kuih yg pulut2 ni...nanti nk buat juga la..

Sofea said...

k.rose..kita suka pulut serunding ni tapi malas nak buat..;)

kasihredha said...

kakkk...huhu sedapnya
saya suka sangat

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam K.Rose..blh tiru menu camni..kat umah ada serunding,pulut jer takdak..hihi

cik cek said...

Kak Rose sedapnya...nak seketul....

bintangjauh said...

Salam lagi Kak Rose, tidak sempat mengomen di entry serunding kelapa berudang kering, ni Ratna baru ternampak entry baru Kak Rose ..
Kak Rose ini lah hidangan pujaan hati Ratna, pulut kukus berteman kan serunding di makan masih panas-suam ... nikmat selera anak tekak saja yang tahu betapa ... Malam-hening ni pandai Kak Rose bikin Ratna kempunan lagi!!

Rajin nya Kak Rose .. non-stop .. ada saja hidangan yang menambat selera!
Bonne soirée et bonne nuit.

Kak Rose said...

Ayuni, kalau ada masa boleh la buat ya..

norsafone, kalau ada yg suka lagi la rajin nak wat kan...

Sofea.... kalau gitu kedai ada banyak...sediakan ongkosnya saja!

kasih, mmg sedap.
boleh la membuatnya nnti.

atie, serunding dah ada, tinggal nak sipakan pulut tu sekejap je kan...

cik cek, meh.... ada lagi ni!

alamak Ratna, sllu saja kak rose buat ratna kempunan... kalau dekat berjiran bolehlah merasa masakan kak rose yg x seberapa ni...
rajin sbb nak makan ya...
selamat malam jugak buat Ratna ku sayang!

♥MAMASYAZA♥ said...

fuuhh sedap pulut ngan serunding