Lanai Kijang

Lanai Kijang

Wednesday, November 10, 2010

Pasta in creamy sauce

selamat petang semua..... ni lunch kak rose tengahari tadi.... huh.... lunch makan pasta macam mat saleh pulak.... x taulah tekak jawa ni nak merasa pulak menu yang cenggini.... sebenarnya semalam masa menunggu nak g jumpa doktor ada beli The Star.... hari selasa memang ada column masak2 Amy Beh tu.... (tingat masa dulu2 x de intenet lagi selalu kumpul this column... siap buat fail lagi, tp x masak pun....he he he. masa nak pindah dulu fail tu dah kasi kawan yg kat Langkawi tu... Ina ada masak ke?) dan dia ada publish masakan ni. macam sedap jer....sementelah bahan pun x remeh sangat ari ni kak rose cuba buat.... meh tengok resepinya.....

Ingredients
    • 200g pasta
    • 1 tbsp extra virgin olive oil
    • 150g chicken breast meat, thinly sliced
    • 1/4cup sundried tomatoes, chopped (kak rose guna cherry tomato honey)
    • 3 pitted black olives, chopped (x de - x letak)
    • 185ml evaporated milk
    • 2 white button mushrooms, thinly sliced (kak rose guna sepeket enoki mushroom)
    • 3/4tbsp cornflour, combined into a paste with 1 tbsp water
    • Salt and pepper to taste

Method

    Cook pasta in a pot of boiling salted water according to packet instructions until al dente. Drain and leave aside.

    Heat olive oil in a non-stick saucepan and stir-fry chicken until cooked through. Add black olives and sundried tomatoes.

    Gradually pour in milk and stir to mix. Cook for 1-2 minutes. Add mushrooms and mix in cornflour paste. Adjust with salt and pepper to taste.

    Stir in cooked pasta to mix. Dish out and serve at once.

pasta in creamy sauce - enak dimakan panas2.... abang kata sedap, boleh makan but not to my liking, maklumlah tekak jawa.... kalau buh tempe agaknya sedap kot? he he he

4 comments:

moklong said...

hahaha... pasta letak tempe. camno rasanya yerk... :)

Kak Rose said...

tu lah tekak jawa...x maunyer nak pasta2 segala!

Sally said...

hha..Sally pun 2 3 hari ni dok ketagih makan pasta jer..smlm buat aglio olio tu..hari ni nak cuba yang ni pulak la..

Kak Rose said...

sally, cubalah... harap dapat memenuhi selera keluarga..