Lanai Kijang

Lanai Kijang

Monday, November 1, 2010

Pancake

salam semua..... ari ni pepagi dah sangat rajin wat bekpes. cewaaah... rajin la tu sebab dah kehabisan roti yang terlupa nak beli semalam.... so pagi ni kenalah pk nak makan apa.... so pepagi lagi dah ngadap pc cari resepi pancake senang ni.... walaupun tak de pan macam kak lieza tu punya, tetap lah sedap pancake ku itew.... makan dengan madu n nescafe panas2..... anak dengan hubby pulak suka makan dengan strawberry jam. mai kita tengok resepinya yang kak rose amik dari rumah kak Liza, dan kak rose penah tepek dulu kat sini.....

PANCAKE

Bahan
2 cawan tepung gandum
2 sudu kecil baking powder
2 sudu besar gula
1/2 sk garam
1 biji telur A atau B
1 cawan susu segar
3 sudu besar minyak

Cara
1. Masukkan semua bahan dalam mangkuk dan pukul gunakan whisker. [Boleh gunakan blender]
2. Tapiskan.
3. Sendukkan dalam Artnova Pot. [Jika gunakan non-stik pan titiskan sedikit minyak]
4. Tutup pot atau non-stik pan. Masakkan 3-4 minit.
5. Hidangkan dengan madu atau aiskerim atau coklat cair.

P/s: kak rose ikut nor nyer cara guna 2 pan untuk pancake ni. cepat siap! tq nor for the idea...

8 comments:

izahdaut said...

wooo... sangt cantik pankek kak rose nehh..lawo lawo..

hana said...

perghhh lawo jerk kejadiannya... bertingkat2 gtu! sekeping kak... eh tak cukop tak cukop! dua keping! hehehehe

Watierman, rmanbkr said...

Wah Kak Rose....kita pun nak jugak...nak sama banyak dengan Dik Hana boley?

K.Nor said...

cantik!! senang dan cepat siap kan bila guna 2 pan :)

Kak Rose said...

izah, tengok le sapa cikgunya...anak murid ikut jer...

Kak Rose said...

hana, nah amik.... macam piring terbang nnti sampai la tuh ke Jepong!

Kak Rose said...

wati, boleh. bekas je, ok tak?

Kak Rose said...

nor, betul tu... tq for sharing the idea... x penak terpk lak sebelum nih.... otak beku jer!!!!