Lanai Kijang

Lanai Kijang

Tuesday, November 2, 2010

Lunch semalam....

salam semua.... entry tertunggak sebab kemalasan tahap gaban.... dah amik gambo suma tp malas nak wat entry... mengcrop dan resize suma gambo tu.... walaupun masak yg besa2 je... (actually hari2 pun masak yang besa2 jer) tapi nak jugak tepek kat sini. udang goreng celup tepung resepi amik dirumah hana dan penah kak rose tepek resepinya..... leh tengok sini ya.....

ikan bawal goreng .... permintaan abang nak makan dengan sambal kicap jawa tu.... penah ke orang buat cenggini? apa kisah, asalkan sedap ditekak kita udah ler...... ok gak makan dengan nasi panas2.....

sayur goreng sempoi, pelengkap menu untuk lunch semalam....

6 comments:

Juana said...

Kak Rose,
tak pernah terfikir pulak nak makan ikan goreng dengan sambal kicap. nanti saya cuba :)

Watierman, rmanbkr said...

Salam.....Kak Rose...eh...kat rumah Watie menu tu jugak kak kalau makan ikan bawal tapi tabur bawang dengan cili kat bawah ikantu sekali dengan kicap & sedikit sos tiram.....memang larislah!

Kak Rose said...

Juana, sekali sekala buat kelainan... he he he

Kak Rose said...

watie, nnti kak rose nak try cam tu gak lah...

Lin Rosly said...

Semlm Lin Pun Masak Ikan Bawal Tu...Tapi Tak Sempat Nak Ambil Gambar...Perut Dh Nyanyi Lagu Keroncong!

Kak Rose said...

wah... lama x dengar lagu keroncong nih... tu yg x sempat nak amik gambo tu... alih2 dah abes!