Lanai Kijang

Lanai Kijang

Thursday, November 4, 2010

Chocolate chip muffin

salam semua..... hari ni rasa x sihat jer... sakit kepala dari petang semalam membawa ke hari ni.... jadi malas nak buat apa pun.... tp bila dah petang mula la tercari2 apa nak wat tuk minum petang..... selepas menyelongkar dapur sifu2 diluar sana tersinggah kat rumah nor secubit garam tu.... dan jadilah cokelat chip muffin ni..... tp bila dah masak jer muffin ni, abang ajak keluar pulak n g beli kasut futsal busu..... terus tinggal dan malam ni baru lah dapat merasa....hmmm rasa cokelat sangat hingga kurang rasa manisnye pulak! mungkin ikut nor nyer resepi yang memang x suka manis2 atau kak rose yg kuat manis?..... apa pun terimakasih kerana resepi yang senang ni.... dan kak rose mintak izin nak mengopi resepinya kat sini.....

COKLAT CHIP MUFFIN
  • 250gm tepung
  • 2 sudu teh baking powder
  • 1/2 sudu teh soda bikarbonat
  • 2 sudu besar serbuk koko
  • 175gm gula
  • 150gm coklat cip
  • 250ml susu segar
  • 90ml minyak
  • 1 biji telur A
  • 1 sudu teh esen vanilla
  1. gaul semua bahan kering dalam satu mangkuk.
  2. gaul bahan basah dalam mangkuk lain n masukkan campuran bahan kering tadi. gaul rata, masukkan coklat cip, gaul lagi.
  3. letak dalam papercup, tabur coklat cip lagi jika suka (jun x isi ni). bakar selama 20min.
mari kita layan cokelat chip muffin dengan teh panas2.....

9 comments:

Hayatcemresi said...

very beautiful,wonderful...

Kak Rose said...

Hayatcemresi, tq for the compliments.... I wish that I could read ur blog... unless I do the translation!

Watierman, rmanbkr said...

Salam Kak Rose...senyap jer hari ni...dok godek muffin ya....!

Kak Rose said...

watie, kurang sihat la.... godek2 muffin tuk deepavali....

TopsyTurvyMum said...

aiii...kita pun memuffin jugak pagi ni hehehe

Kak Rose said...

kak rose nyer dah abes... separuh bagi kat jiran pagi ni.... wat bekpes.

fara dean said...

cantikk kak..dah abiss ekk baru nak ngendeng2..huhu

Kak Rose said...

fara... terlambat sudah!

cikmar said...

salam.kak, tumpang tny.kak guna serbuk koko dan choc chips brand apa ye...tq