Lanai Kijang

Lanai Kijang

Friday, January 7, 2011

Roti jala kaler maler

yes, roti jala kaler maler dah kuor...tp memang x puas ati dengan kejadiannya sbb kaler tak contrast dan menjala pun x pandai2.... keras tangan sungguh lah kak rose nih... tengok nor buat punyala cantik.... jadi bagai nak gila mencari botol tu, nak gak buat yg sama cantik cam tu....tp hasilnya sangat lah menyedihkan hatiku! ke kena ada koli leper macam nor jugak baru jadi cantik? pura!!!! kenapa lama sangat koli kak rose nak sampai????? ko dengar x pura oi....

resepi jala kaler maler ni kak rose cnp dari rumah nor secubit garam, sorilah nor kak rose telah mengubah kejadian roti jala ni jadi x cun melecun gitu....
ROTI JALA by Ummi

2 cawan tepung gandum
2 cawan air
1 bj telur
1 sudu kecik garam halus
beberapa titik pewarna kuning (kak rose tambah warna hijau)

Masukkan semua bahan ke dalam blender dan blend hingga semua sabati.
Perapkan selama 1/2 jam .
Panaskan kuali dgn api sederhana.
Sediakan kuali leper non-stick dan masukkan kedalam acuan roti jala.
Tebar/kirai adunan atas kuali.
Biarkan hingga roti jala tu masak.
Angkat dan gulung/lipat ikut citarasa masing2.

15 comments:

shoba said...

punya la cantik roti jala nih

Kak Rose said...

roti jala tuan punya resepi lagi cantik... jeles tengok

AZLITA AZIZ said...

cantik kak ros warna dia very soft... i like

LinRosLy said...

Salam Kak Rose...Cantik Pulak Tgk Roti Jala Tu...

Nieza said...

Salam kak Rose, cantik dah la tu kalau dah cantik sgt nk mkn pun sayang lak...haha apapun janji perut kenyangkan.

Nazrah Bakery & Dunia Kuih said...

Salam Rose..
Janji ada rupa Jala...dan ngap masuk mulut sedap..

aidah said...

Salam kak Rose,
wah cantik gak roti jala yg kak rose buat. Rajinnya kak rose buat sampai 2 kaler macam ni

Mr. Mama said...

cantik colour roti jala tu....
warna hijau kuning tu....

suri solehah said...

salam kak ros..oh sungguh berseni susunan roti jala itu..antara menu yang saya suka ni..tapi tak pandai nak buat..menjala tak penah nak jadi

K.Nor said...

salam k.rose, ok dah tu.. janji kaler maler gak kan.. masuk perut semua jd satu kaler hihihi

Kak Rose said...

Azlita, nak kaler yg macam nor buat tu... contrast n nampak cantik sangat!

LinRosly, leh cuba nanti ya...

Nieza, kaler tu macam kureng jer... nak yg menyala gitu!

Aidah, tiru tuan punya resepi yang keratip tu, tp nor punya saaaaangat cantik!

Mr. mama... yg ada cuma laker tu selain merah, oren n cekelat...

suri, kak rose pun main taram je menjala nih... asalkan jangan jadi lempeng sudah le kan...

Nor, janji kaler maler... sudahnya jadi satu kaler hi hi

Ayu Safieza said...

Kak Rose.....bertnya...my peberet.............kalu roti jale ni...semua kaler I loiiiikes........:)

Kak Rose said...

Ayu, konon nak wat macam nor tu... hasilnya? tp tetap sedap sekali ngadap dah abes....

eina said...

kak rose..comeinye roti jala kak ros..eina punye biasa warna kuning je..hehehe

Kak Rose said...

eina, saja nak try yang kaler maler... bila tengok orang lain buat cantik je memang teringin nak cuba...biasa buat pun kuning jer....