Lanai Kijang

Lanai Kijang

Friday, January 7, 2011

Lauk sempoi ari ni...

selamat tengahari semua.... ari ni kak rose masak lauk sempoi permintaan hb yang nak makan kari kepala ikan tenggiri ni... sejak nursing high cholesterol ni mmg x masak lauk yang bersantan, tp disebabkan abang nak makan kenalah buat jugak... yang sempoi punya, resepi main taram je asalkan sedap kira ok la tu kan.... kepala cuma sekeping kecik lak tu, yang lebih isi ikan je la...kalau buat kepala je kang x cukup makan lak. campur dengan bende yang beso2 sangat saiznya.....

goreng sayur bok choy dengan carrot...

dan kerabu mangga....cam ni je la yg pandai nak buat dan sedap ditekak kak rose...

jom, jemput makan semua....

6 comments:

Mas said...

pekat la kari tu..mas suka...baru betul2 makan kari...apa lagi kepala ikan..perhhhh...tak pandang lauk lain dahh..

Kak Rose said...

mas, kak rose suka buat cenggini, pas tu boleh cicah dengan lempeng, roti ke...

Sally said...

sedap2..boleh bawa mangkuk kosong tak mintak kari tu..nak mkn dengan roti....hhehe

Nieza said...

kak rose, saya dtng bawa ayam panggang sempoi juga utk kak rose ni...nk tukar ngan kari ni ada lagi dak?haha suka sgt part kepala tu...lemak2 gitu...hehe

Kak Rose said...

Sally dah abis lak... kak rose buat cicah ngan roti jala lak

Kak Rose said...

Nieza... ayam panggang, macih2...lemak kepala ikan tu yg banyak terkumpul dibadan sekarang! adoyaiiii...