Lanai Kijang

Lanai Kijang

Wednesday, January 5, 2011

Lempeng omputeh

salam hari rabu semua.... tentunya dah siap sarapan dan sibuk pulak dengan menu hidangan tengahari pulak.... pagi ni kak rose buat lempeng omputeh ni untuk sarapan... merajinkan diri buat basic pancake ni untuk sarapan abang sbb dah kehabisan roti.... kalaulah pandai buat roti sendiri tentu x pernak kehabisan roti kan.... bila la cik BM nak singgah kat rumah ni.... nak bertumbuk dengan doh sampai keluar mr. muscle di lengan ni rasanya macam belum sampai seru lagi kot!.... lempeng ni pun ok la kan bang... gebus gak macam roti....

makan dengan strawberry dan jemnya....

ni kak rose nyer..... masih dengan oat dan segala buah...
oren, anggur, strawberry dan kismis dan susu omega plus.....
sarapan dah habis.... nak pk untuk lunch pulak ni.... ikan bawal nak masak apa ya?

8 comments:

Nieza said...

salam kak Rose, saya datang bawa roti ni...akak tak payah ler susah2 nk buat nanti saya buat ..saya pos jer kat akk yer...hehe btw gebusnya nengok lempeng akak tu tergudalah nk buat jugalah nanti..:)

K.Nor said...

penuh manguk dgn buah, sampai tak nampak mana oats nyer hihihi

cantik lempeng melayu tu k.rose.. dah serata jer kaler tu.. cun!

K.Nor said...

opss.. silap.. lempeng omputih ler k.rose.. sori2 hehe

Kak Rose said...

nieza, mekasih bebanyak2.... kak rose mmg fail bab buat roti nih! tried a few times still x menjadi! muscle tangan x nak kuor , BM lak x nak nyinggah, tu yg roti x jadi tuh... makan roti kedai mamak je le!

Kak Rose said...

Nor, sudahnya makan buah yg lebih dari oats tu... lempeng omputeh hi hi hi...

leen hussain said...

huish!sodap tu kak lempeng omputih...ngan stoberi tu..heee....

shoba said...

oat+buah...simple, akan ditry menu nih.
selalunya oat tu bubuh milo nk mgelakkn busan...

ma'chiks said...

salam, gebusssnya lempeng dia, wat camna ye..saya buat tak dapat gebusss dan rapi cam tu...