Lanai Kijang

Lanai Kijang

Wednesday, June 6, 2012

Dapat free je!

salam dan selamat petang semua. hari ni kak rose dapat banyak bunga kantan yg kak rose g potong kat tepi sungai belakang rumah kawan.... masa kak rose balik dari brisk walk pagi tadi ternampak bunga ni dengan banyaknya dicelah2 pokoknya yang sangat rimbun....pokok yg subur tumbuh meliar tanpa tuan, sapa2 pun boleh amik dan banyak jugak yang dah kembang mekar dan terbiar.... sayangkan, kalau bli sekuntum pun dah singgit! apa lagi kak rose pun terus balik rumah, amik pisau n g balik kat blakang rumah kawan tu... dapatlah bunga kantan yg segar dengan percuma.... ada banyak lagi kat situ, x de la tamak sangat nak amik suma kan!

enam kuntum bunga kantan yg fresh dari pokok....

bila ada bunga kantan ni terus la teringat nak buat kerabu nyonya telor yg sedap tu.... 2 kuntum bunga kantan berposing bersama2 dengan bahan2 nak buat kerabu telor tu.... dan ---->>>

dan akhirnya..... the final result. ni dah siap buh dalam pinggan kawan sbb nak pulang pinggan yg dia bagi sukun goreng petang semalam.... harap Ana suka dengan kerabu telor ni dengan wangi bunga kantan yg kak rose dapat dengan percuma! nak resepi? cer tengok sini, mekasih CMG.

6 comments:

Bicara Kak Noor said...

aduh sedap tu Rose kt umah akak pun ada jugak bunga kantan yg sedang kembang mekar tapi belum pernah buat cam gini boleh lah try nnti fresh2 msti sedap ni

kasihredha said...

maccam bunga tulip lah kak
kat rumah saya ada tanam...kalau berbunga banyak sampaii kering kat pokok..sayang

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

bestnyer kak rose leh dpt bunga kantan free lagi.. sy kalau blk kg mertua pun selalu kidnap bunga kantan kat rumah mertua.. kdg tu sampai bunganya dah jadi buah tak terhabis mkn.. hhihi..

menariklah kerabu telur tu.. boleh dicuba tu...

Puan Ros @ Sinaranmenu.blogspot said...

Nak jugak....

bintangjauh said...

Salam Kak Rose,

Bunga kantan... pujaan selera Ratna, tempoh'hari banyak Ratna beli dipasar tani buat simpanan secukupnya.

Beruntung Kak Rose boleh sahaja petik memetik dengan percumanya kalu... sudah mahal rupanya si-bunga kantan sekarang ini, kus semangat...

Ratna akan cuba mencuba resepi kerabu ini, tampak begitu menyelerakan sekali!

Salam manis smanis madu.

faa.rosli said...

uniknya..nak try laa..mesti sedap.