Lanai Kijang

Lanai Kijang

Friday, June 22, 2012

Kerana kau tangan ku sakit!

samperit oh samperit.... kerana kau habis seluruh urat badanku tipilanjat woooo!!!

Adoyaiiii!!!! habis sakit2 tangan dan badan kak rose kerana buat kerja ni.... dari mula lagi kak rose rasa mmg x terbuat kerja cenggini, tapi dia beria2 mintak tolong sbbb x de pembantu. konon nak menolong kawan yg buat business biskut raya tp baru hari pertama kak rose dah surrender... x larat nak menekan acuan samperit nih! tp sbb dah janji kak rose abeskan jugak sampai hari jumaat tadi, so masa hari rehat sabtu dan ahad nnti dia akan dapat cari pengganti. mmg kak rose x daya nak buat kerja cam ni... pemalas sangat ke kak rose ni?...ni lah pengalaman kerja kak rose selama 3 hari!

tengoklah ni yang kak rose buat.... ada herot merot sana sini, tp dengan sabar kak Yam tu betulkan bagi lurus masa dia potong.... bila dah betulkan jadi cantik jer kan cam kat bawah ni... kena puji diri sendiri la kan!

bila dah potong pendek-pendek ni dah x nampak yang herot merot tadi tu.... and ready to go into the oven.... yang dah kuor oben lupa lak nak amik gambarnya!

final result..... biskut samperit yang sangat rangup n sedap tersusun dalam baotol dah.... about 80 to 90 pcs/bottle. ada sapa2 nak oder?

19 comments:

ezumie esbarisma said...

sdap2...

bintangjauh said...

Salam kak Rose,


aduhai wahai Kak Rose... cantik yang teramat sangat lagi sekata warna ke'emasan bakarnya, begitu kemas tertip tersusun rapi hasil kerja usahanya Kak Rose... hanya menatap begitu serasa teruja sekali!

Dihujung minggu ini Kak Rose beristirehat dengan secukupnya ya ... gitu seluruh uratbadan yang tipilanjat selama tiga hari akan pulih kembali seperti sediakala...

Selamat berhari minggu bersama seisi keluarga juga se-round dua dengannya toy aka vroom vroom yang maha baru itu.

Salam manis semanis madu.

kasihredha said...

banyaknya kak
sebab tu tangan sampai sakit2
tapi bila makan sure hilang sakit kan

Azie said...

My feveret nih.

♥MAMASYAZA♥ said...

cantiknya kak bersusun, mesti sedap

Ctnaemah said...

amboi..kemasnya kak!..saya buat senget benget jadinya..heheh

lemongrass said...

Salam Kak Rose,
Patutlah sakit2 satu badan and jari2. Kalau saya pun kena buat banyak macam tu, sure sampai demam2, hehehe.
Takpe, hari Sabtu and Ahad ni Kak Rose rehat puas2 ye :-).
Tapi memang cantik tersusun sekata aje semua biskut samperit tu. Nampak sedap sangat2!

~~zana@pb~~ said...

Takpelah kak rose sakit sikit, ongkosnya masyuk...hehe...duit raya tu.

Kak Rose said...

ezumie, mmg sedap tau... rangup jer lagi2 bila baru je kuor dari oben tu!

Kak Rose said...

Ratna, bukan takat hujung minggu je bereharnya.... terus x g buat dah! nak bagi urat2 manja ni rehat puas2... he he he

vroom vroom tu mmg kak rose x brani nak jadi pillion rider la... takut sangat naik moto!

Kak Rose said...

kasih, tu la orang bisness kan... tp mmg kak rose x larat nak buat... 3 hari pun rasa dah nak demam!

Kak Rose said...

Azie, makan mmg sedap, tp nak buatnya mmg boleh menangis kak rose nih!

Kak Rose said...

Mamasyaza, kak rose buat herot merot jugak, tp akak tu betul2kan jadi elok masa potong tu! nasib baik kan!

Kak Rose said...

Ctnaemah, sama lah macam kak rose.... macam ular kena palu jer!

Kak Rose said...

Min, urat2 kak rose manja sangat kot... tu yg sakit satu badan tu! kalau sungguh nak buat agaknya kena pinjam tangan popye kot baru la x sakit2 kan!

ya, mmg sedap, rangup n harum sekali!

Kak Rose said...

zana, x berbaloi la kalau sakit seluruh badan... x daya nak ikut cara orang bisness ni!

Bicara Kak Noor said...

kalau dekat akak pun nak order jugak ni sbb takut sakit badan macam Rose jugak heee malas lah sebeno nya cuma rajin makan je

Dapur usang said...

as salam rose dah lama tak dgr berita tot tot kja buat kuih semperit ya....kesian smpi sakit2 kuih ni memang sedap pi nak buat ya ampun........serender je...

Kisah Hati said...

kak buat jual ke? ada tak? nak order. berapa ye sebekas?