Lanai Kijang

Lanai Kijang

Saturday, June 2, 2012

Baru balik dari dusun...

hasil tuaian didusun kat carrefour seksen 23 pagi tadi.... lepas bekpes kat restoren soga tempat makan soto n roti boom tu, terus jer pergi pasar.... tp x bli apa2 pun. adakah orang g pasar x bli apa? itulah kak rose, x tau nak bli apa.... sebenarnya x tau nak masak apa dan nak makan apa pun... yg senang g tapau jer kan..... pas tu on de way balik singgah kat c4 nak bli mayonis je pun, tp bila dah sampai situ x kan nak bli satu barang jer kan.... dan akhirnya.... macam masuk dusun buah2an.... suma kasi bli la itu buah!

sunkist oranges, granny smith apples, anggur, oren markot yg mahal dan mangga yang ada offer jam tu....2.60/kg. berbaloi2 kan. ada lemon jugak, buah ker tu?

sampai rumah ada pulak tukang potong buah yang rajin.... sejukkan tinggal nak ngap jer. ubat batuk kah?

3 comments:

Bicara Kak Noor said...

salam Rose,amboi tengok buah akak pun jadi nak ngap jugak ni tapi buah dah tkde lah pulak..

Norzie hany said...

Salam kenal.
Kalau buah mangga tu,letak sepinggan atas meja jap aje licin.hehehe

kasihredha said...

hihi...kalau ada dusun anggur..apple...orange...saya pun nak ikut akak gi petik.
sedapppp nya