Lanai Kijang

Lanai Kijang

Friday, October 15, 2010

Cendol

salam semua..... dan selamat petang..... panas sungguh kan cuaca sekarang ni..... kena la minum air masak banyak2.... tp sllu saja nak yang sejuk2 gitukan....so jom kita basahkan tekak dengan homemade cendol ni..... x yah g ke gerai mamak tepi jalan tu, kita wat sendirik je... cantik ke idak lain kiralahkan. asal sedap ditekak kita dan dapat minum tanpa perlu keluar rumah .... uhhhh nyaman sekali....cuma x de air yang sagat tu. guna je ais ketul tu yang x sama macam mamak nyer.... ada sapa2 ada idea camner nak buat ais yang mesin macam mamak punya tu? ehhh hana ada mesin ais tu kan? yang dia buat kakigoori tu... comie je stitch tu dia dok putaq kasi kuor ais..... kat sini ada jual ke? kat mana ye?

cendol buatan sendirik je... kalau nak resepinya penah tepek dulu, leh tengok kat sini

6 comments:

fuzidss said...

sedapnya niii lagi2 laa dikala cuaca panas la ni

Kak Rose said...

fuzidss, tu yang teringin sangat... sejukkan tekak.

Chik Mimi said...

ghajennya akak kite ni duk peram je rcp tak terbuat2 jugak lagi

Kak Rose said...

Chik Mi, nak makan kenalah ghajen...makan masa musim panas ni....nyaman tekak!

Kak Lin said...

Salam Ukhwah & Salam Ziarah Kak Rose...

Sedapnya Cendol Tu....Berseri2 Nampaknya....Menambahkan Lagi Kehausan Tekak Lin Ni....

Kak Rose said...

Salam lin, panas2 ni sedap sangat dapat sejukkan tekak dengan cendol ni...