Lanai Kijang

Lanai Kijang

Thursday, October 21, 2010

Som Som pandan

salam semuanya..... ni kes suker sangat makan som som yang sejuk2 gitu.... terasa macam baru abes rewang kenduri kawen kat kampung..... macam satu kemestian bila dah siap kenduri sambil rewang kemaskan pinggan mangkuk mesti tuan rumah sediakan bubur som som ni... itu dolu2 la..... sekarang ni kurang pasti sbb ramai yang dah gunakan katering jer.... xde lagi tukang idang yang ramai2 pakai baju sedondon dan ada pinkan munge kat dada.... makan buffet je.... x de dah rewang2 gotong royong tu sumer..... x pe la kan x dapat makan kat kampung, kita wat dan makan sendirik.... sedap, pd yang tekak macam kak rose ni la kan..... orang lain x tau le.... sbb selera memasingkan....

dah banyak kali buat dah... tp tetap nak lagi..... resepinya kak rose amik dari rumah hana yang asalnya dari fida kat Myr tu.... leh tengok kat sini... ya... tima kasih pd semua yang share resepi ni....

jemput makan...sejuk2 sedap ni, lemak manis..... ada banyak nih..... ni pun buat 1/2 daripada adunan tu.

8 comments:

aidah said...

Salam kak ros,
saya minat sesangat ngan kuih som-som ni tapi tak pernah buat sebab anak2 ngan hubby kurang gemar. lauk-pauk kak ros yg terung hoisin , ikan kembung percik dan pecal tu betul2 buat saya terliur.

Kak Rose said...

salam aidah... betul la kalau buat tp kita sorang yg makan rasa x seronok lak... lauk2 sempoi je asal sedap di tekak....

.:mama dhia:. said...

lame sangat tak makan som som ni..
teringin plak..
lg2 tengok kaler ijau tu..
sedapnyer kak..
nak kene blajar wat ni..

♥LOVE2COOK♥ said...

Kecur air liur tengok som som tu Kak!!! Mintakkkk ;)

Lin Rosly said...

Salam...Masa Ibu Mertua Lin Sakit..Dia Suka Makan Bubur Som-Som Walaupun Hanya Sedikit.Tapi Sekrg Dia Dah Tak Ada....Al-Fatihah

Sori Kak Ros Teriingat Kenangan Lama...Sedih Huhuhuhu

Kak Rose said...

mama dhia, cubalah senang jer dan bahan pun mudah!

Kak Rose said...

LOve, sori ek... dah abes la...

Kak Rose said...

Lin, Alfatihah buat ur MIL