Lanai Kijang

Lanai Kijang

Monday, February 7, 2011

Lontong untuk bekpes

salam semua..... dah kembali kepejabat untuk yg bekerja setelah bercuti sakan ya.... macam kak rose ni mmg bercuti sepanjang tahun tp pejabat kak rose sentiasa buka melainkan waktu tido jer.... maklumlah pejabat dapur, kalau tutup pasti ada perut yg lapo lak kan.... ni baru jer balik antar busu naik bas di stesen sek 17 setelah kes semalam yang menyakitkan! hari ni naik bas jam 10.30am dan bas telah sedia menunggu, keadaan bas yang selesa dan harap2 akan sampai kedestinasi dengan selamatnya.

sebelum bertolak td mama buat lontong untuk bekpes pagi ni.... kuah lontong ni kak rose buat ikut resepi sendiri je... asalkan sedap ditekak, tp yg penting banyak udang basah juga udang kering yg diblend. makan dengan sambal tumis jer. bekpes mama ngan busu yang sempoi untuk pagi ni.... tp ayah ttp nak makan roti bakar dengan jem strawberrynya! macam omputeh lak!

12 comments:

Mas said...

suka lontong....mesti nk letak sambal dan kuah lebihh...he..he...

Naz said...

Emmmm..Kak ROse..Kagemaran Naz tuu.. Harus nak kena buat dlm waktu terdekat ni..Cam meleleh lak air liur ni bila tengok.. Mintak semangkuk..kasi itu sambal lebih kay!

Naz said...

Fuyooo.. pinggan arcopal lah tuuu... Kite kenal sangat pinggan tu..

Mr. Mama said...

Nak lontong sepinggan dua...

Kak Rose said...

Mas, kka rose pun suker lontong makan ngan sambal tumis sayur banyak2. best

Kak Rose said...

Naz. dipersilakan buat. sedap nih... makan berulang2! tu kak rose panggil pinggan malim kundang sbb dulu tengok citer tu iklan beras tu guna pinggan ni, lekat sampai sekarang.

Kak Rose said...

Mr, Mama, boleh jer... buat tuk bekpes tp boleh makan sampai dinner! hari lontong sedunia!

HALAMANKU said...

Salam...mmmm lamanyer x bekpes lontong.. sedapnyer... kak len kali ajak erma bekpes.. suker mkn lontong..kalu ader lebih wat lak lontong goreng..nyum3 sukeeerrr

Kak Rose said...

erma, mmg sedap n heavy bekpes. kenyang sampai tengahari...

Nieza said...

Kak Rose, ada lagi tak lontong ni kak?lambat saya sampai sure dh abis ni..nk tukar ngan cis kek ni..dh bawa bg akak sib baik ada simpan skit kek utk kak rose ni...hehe

Kak Rose said...

Nieza, terlambat sudah.... tp ciskek tetap nak gak!

Ayu Safieza said...

kak rose......I guess Ayu jugak antara yang dah terlambat,.......:)

How is life kak?...Moga Mudah urusan kak....dunia akhirat! Amen..