Lanai Kijang

Lanai Kijang

Monday, January 2, 2012

Roti boom kedai mari!

Asalamualaikum dan selamat pagi semua.... dah bekpes ker. eh! dah nak tengahari pun.... ramai yang sibuk dengan persiapan anak2 nak sekolah... ada yang memulakan hari dengan suaikenal untuk anak2 yang masuk tahun satu.... emak2 yang lebih excited bila anak sulung masuk sekolah kan... teringat kak rose masa anak dihari pertama kat sekolah. siap amik cuti nak anto anak sekolah.... amik gambo 1st day kat sekolah..... untuk collection of his every first! tengok dia pertama kali naik bas sekolah dan masa balik intai lagi camner dia cari bas sekolah tu.... nasib baik bas sekolah tu jiran punya, jd dia dah kenal ... tp tetap risau! tp budak2 ni kan.... dia siap suruh mama n ayah balik, x payah tunggu... busu dah pandai! haishhhh!!!! kenangan. manis sekali!

pada ibubapa yang ada anak2 bermasaalah nak g sekolah tu kenalah banyak bersabar....mungkin kena amik masa untuk anak2 nak suaikan diri dengan dipersekitaran yang baru... dan cikgu cikgi pun kena banyak tolenransi dengan anak2 yang bermasaalah cenggini kan.... tunaikanlah tanggungjawap sebagai pendidik dengan baik... pasti ganjaran yang lebih baik akan menunggu. buat semua warga pendidik... selamat bertugas!

panjangnya merapu meraban dipagi hari ni.... perut dah kenyang pekena 2 keping roti boom dengan secawan nescafe barulah boleh merapu kan.... kalau lapo nak ngadap pc pun x ingin gamaknya! berbaloikah brisk walk sejam dan digantikan dengan 2 keping roti boom ni? sendirik mau ingat la kan?

1 comment:

Amie said...

Selamat Tahun Baru 2012 Kak Rose. Apa azam tahun ni...