Lanai Kijang

Lanai Kijang

Thursday, January 12, 2012

Tak toleh kiri kanan dah!

salam dan selamat petang semua.... dah menjelang petang baru dapat menjengah dapo sendirik..... masak pun dah lewat sbb g bank memenuhi tanggungjawap sebagai mama dan anak jugak.... bank in duit belanja anak dan bulanan untul mak n mil jugak.... kalau g dah lewat balik pun lewat jugak la kan.... dan masak pun lewat ----> makan pun lewat gak. bapa kali lewat daaaaa..... bila dah lapo, ngadap nasik dengan lauk kampung ni dah x toleh kiri kanan.... masak lomak cili api pucuk paku dengan udang kering... kuah kasi pekat2.... hishhhhh!!! bertambah2 nasik dipinggan dan berebut2 lah lemak nak menempek dibadan! nampak na pelahap kan?

dan gandingkan dengan ikan terubuk masin yang baru mengail semalam tu..... fresh n x masin sangat. walllllaaaahhh!!!!!.... sedapnya. terima kasih pada kawan2 yang bagi suggestion camner nak masak ikan terubuk masin ni... dan yg ni kak rose goreng pas tu taburkan cili potong dan bawang yg digoreng. mmg dah x toleh kiri kanan dah!

11 comments:

tun_telani said...

fuhhhhh......... kalau dpt pekena ni ngan nai panas2, tun pun xtoleh kiri kanan jugak..

suri solehah said...

kak rose..agak-agak kalau MIL lalu kat belakang nampak tk tu hehe
-tak suka line teruk sangat ari ni

cik cek said...

kak Rose....
Memang kena sgt lah lauk ni...masak lemak cili api...jumpa lak ngan ikan masin terubuk..Waaaaa! makin gebu la bdn pas tu...:)

norlieharumaini said...

lecur tengok ikan masin tu.. dah lama x jumpa!! laparlah pulak...

Nieza said...

memang sedap hidangan ala kg kak rose ni...kalau dekat nk gak join sama tadi..hehe

Kak Rose said...

tun, kiranya ade kawan la kak rose ni... he he he

Kak Rose said...

Suri.. he he he ... sendiri mau ingat la kan... tp kak rose beruntung punyai MIL yg saaaangat baik... mungkin sbb kak rose ni the only DIL.... miss her masakan yg sedap2 tuh!

sekarang ni kak rose guna UniFi... rasanya macam ok jer... tp tv dia mmg hampeh! Langkawi x sampai lagi kot?

Kak Rose said...

cik cek... tu la bila dapat makan cenggini mmg x ingat badan yg mmg dah molat ni!

Kak Rose said...

agaknya kena g sarawak kot nak dapatkan ikan masin ni.... meh la join kak rose, ikan masin ade lagi ni.

Kak Rose said...

Nieza, ada bau sampai ke finland ker?.... mmg sedap bagi orang kampung macam kak rose ni!

Ijahans said...

match sangat2 gulai lemak ngan terubuk masin...
tak payan lauk lain dah.. tp kalau ada anak kecik kena masak lah lauk 1 lagi utk dia org. alahahh.. goreng telur jer dah cukup utk budak2.. hehe