Lanai Kijang

Lanai Kijang

Monday, May 28, 2012

Lunch dengan nasi goreng jer...

nasi goreng + salad n timun jepun cicah soso cili.......

lunch untuk orang yg malas nak masak tapi nak makan jugak.... nasib baik jer ada nasik sejuk baki semalam, jadilah mangsa masuk koli hari ni.... kebetulan pulak anak jiran yg ditinggalkan ibunya balik kampung tanya mama masak apa? aik? mama pun x masak lagi ni dan katanya mama masak apa je la.... so dengan lajunya mama masak lah nasik goreng bodo2 ni.... bubuh sayur carrot yg disagat, kobis n capsicum hijau yg didadu, telor dan gorengkan ikan bilis... potongkan 3 biji cili api masuk sekali dalam tu.... dah siap. senang kan.

ni untuk 2 beradik yang ditinggalkan ibu n ayahnya balik kampung kerana ada urusan.... harap icha n akim kenyang makan nasik goreng bodo2 mama ni ya!

6 comments:

missalongwani said...

nyum3..sedapnyer..........

tun_telani said...

hihhihi.. tun pun nk berjiran dgn kak rose lah.. nnti bila malas masak ketuk umah akak wat muka sedih2 sikit ;)

Chah said...

jgan la cakap nasi goreng jerr..sebab saya suka makan nasi goreng utk lunch...sedap nasi goreng akak tu...bak sepinggan kak...tp tknak la bayar 5hengget...saya nk pri je sambil mesyuarat tingkap...hihi...sanggup tu terjah shah alam nun...

Ilhamkreatif said...

Salam kak Ros,mana lak nasi goreng bodo kak ,tu... warna warni lagi,sedap ....

HALAMANKU said...

mama.. ermapun lapo.. nak juga.. he he he Salam Kak Rose.. rasi goreng bodo2 erma tgk pandai n sedap jek nasi tu.. kalau dah sifu.. campak2pun sodap kak.. buat erma lapo tgknyer.. he he he

Mama Hawa/Mama Nani said...

Salam Kak Rose :)

kdg2 msk campak2 lagi best :P