Lanai Kijang

Lanai Kijang

Wednesday, May 2, 2012

Laksa johor

salam dan selamat petang semua..... sepetang x dapat on line, bila hujan lebat dengan guruh alamatnya blackout lah kat rumah ni... actually pagi td ok jer tp bila dah menjelang tengahari mula mendung n guruh.... intenet suma on lagi... pastu gedeboooommmmm!!!!! suma mati dah. gelap gelita dalam rumah.... panas bahang usah ceritalah walaupun diluar hujan turun mencurah.... nak duk kat luar takut lak sbb banyak kilat.... tahan lah berkipas dalam rumah!

bila dah x dapat nak ngadap komputer, mulalah cari keja nak buat... teringat sangat nak makan laksa johor ni lama dah tp x terbuat sbb asik x cukup bahan jer.... stok spaghetti punyalah banyak tp yg lain x de pulak..... tp ari ni belasah jugaklah dengan bahan apa yg ada jer.... untuk kuah tu suma ada cuma untuk garnishing hampir suma bahan x dak! lantaklah janji dapat makan kan dengan kuah laksa yang sedap!.... laksa johor bodo bodo.... pinjam ayat nduk hana!

laksa johor yang kekurangan pelakon tambahan.... yg ada cumalah timun n bawang.... kacang panjang, togeh, asam limau suma x nak ikut kak rose balik nak buh dalam pinggan ni.... untuk kuah kak rose guna ikan kembung dan udang kering...

18 comments:

kasihredha said...

sedapppp...lapar...lapar

Watierman said...

Assalam Kak Rose...Wati ni jakun ...elum pernah try laksa Johor ni!...nanti nak try wat jugaklah!

Bicara Kak Noor said...

salam Kak Rose,nak laksa johor tu sedapp sangat tengok nak buat malas lah banyak songeh..

mamawana said...

Sedapnyer laksa Johor...ada resipi...? nakkk...

tun_telani said...

kak rose.. tun dulu x suka laksa johor. mmg camner pun nk laksa ganu kuah putih gak.. haha.. skrg dh kawin ngan org johor, semua pun tun bedal je. hihi

a'in fajar said...

tak penah makan laksa johor.teringin la nak buat mcm k.ros

Lya Colours said...

saya suka laksa johor tapi x pandai buat dan x pernah cuba nak buat. selalu p makan kat mydin melaka je

Yatie said...

sedapnyaaaaa..lama tak buat laksa johor, biasanya wat laksa penang/asam jek...terliur di buatnya..

Kak Rose said...

kasih, kalau dah lapar tu apa pun sedap kan...

Kak Rose said...

Watie, sesekali tukar selera... lain dari laksa penang yg sedap tu kan..

Kak Rose said...

Noor, laksa johor yg x cukup pelakun tambahan tp ttp sedap gak... cuma leceh sket nak sediakan!

Kak Rose said...

mamawana, mmg sedap... tp kak rose buat guna resepi sendiri yg main agak2 jer... tu yg x berani nak tulis exact resepinya... tp boleh je soh cik google carikan... macam2 versi ada!

Kak Rose said...

tun, kak rose pun cam tu gak... bila dah kawin orang kelantan dah terpebret laksam pulak! dulu tengok pun x nak taw!

Kak Rose said...

ain, cubalah... ada orang x suka sbb guna speghetti!

Kak Rose said...

Lya, kka rose penah gak makan kat Mydin tu tp x penah cuba laksa johor kat situ... nnti leh try

Kak Rose said...

Yatie, orang johor mmg x leh lepas dengan laksa cenggini kan...

Anonymous said...

kak rose amik no phone azi ni ...pastu sms azi no kak rose....
best nyer laksa johorrrrr....nakkkkk

017-6020730

zamziyana

Papa-NtiQ said...

hi kak rose..feveret makanan saya nih maklum la dah bertapak kat johor dah berzaman...nampak sedap tu