Lanai Kijang

Lanai Kijang

Thursday, March 8, 2012

Pengat keledek dengan cha cha

bila hari tu ternampak pengat keledek dengan sekoteng kat rumah Ummi, maka tekak yang jahat ni pun terasa lah nak makannya.... gigihlah gi paso mencari keledek n santan.... walaupun kak rose x pernah ada skoteng ni, tp jadilah dengan mana yang ade kan.... so kak rose letaklah cha cha dan sagu mata ikan dalam pengat ni.... sangatlah nikmatnya menghirup kuah yang sangat lemak itew! x cukup dengan satu mangkuk ni....


barulah puas dapat menikmati pengat keledek dengan cha cha n sagu biji dipetang hari yang mendung ni.... ada sapa2 nak join kak rose minum petang dengan pengat ni?

13 comments:

Sheila Shafeareen said...

Salam akk rose sdp tu ptg2 mkn bubur..nak nya ada keledek ..letak pulak cha cha..saya suka mkn panas2 dan sejuk pun suka rasa cam sekerim m'sia

Mama Hawa/Mama Nani said...

Salam rindu kak rose :)
Kak Rose sihat?
waduh2 mkn bubur chacha di ptg ari..lps mkn kena lah dansa chacha hehehe :)

Uncle Lee said...

Hello Kak Rose, you are very good, looks so delicious, and your photography too....very vivid colours and sharp.
The keledek colour comes out so well too.
I da lama ta'makan ni.
Ada lagi? Ha ha.
Have a nice weekend.
Lee.

CT Delima said...

As'salam Pn Ros

sedapnya kalau hujan2 ni dapat makan pengat2 yang panas macam ni Kak ros. ct pun ada stok keledek yang lebih beli tu. teringin juga nak buat, tapi esok ct dah balik kampung jadinya tunggu mood senanglah nak masak, tumpang makan dari sini bolehlah ya :)

ady said...

as-salam kak ros
Waaah bestnya pengat keledek dengan cha cha..npk sedap..

Kak Rose said...

Sheila, tu yg satu mangkuk pun x cukup.... bertambah2 lah lemak nak tumpang menepek!

Kak Rose said...

Mama Hawa, Alhamdullilah kak rose sihat saja... bertambah2 sihat bila pekena bubur cha cha ni.

Kak Rose said...

Uncle Lee,
mmg sangat delicious... u should asked ur wife to masak ni barulah dapat makan... kak rose punya tinggl gambar je yg ada!

Kak Rose said...

Walaikumsalam CT, selamat balik kg ya... berhati dijalan raya.

Kak Rose said...

ady, sedap pada yg suka pengat cenggini... kak rose ni 2 mangkuk pun x cukup. suka sangat!

Papa-NtiQ said...

bubur som-som Rose penah buat? femes jugak kt JB

inahar ali said...

salam kakrose..terlambat sudaa pn doc mk merasa bubur cha cha k.rose nih...uhukss!

aznimatisa said...

Assalamualaikum Kak Rose.
salam perkenalan. seronok lihat blog kak Rose yang indah penuh warna warni. Bila lihat n3 kuih bom kak Rose terus teringat arwah abah yang sangat pakar membuatnya suatu ketika dulu.

ceria ceria selalu :-}