Lanai Kijang

Lanai Kijang

Monday, July 12, 2010

Limau kasturi

limau kasturi - fresh dari dusun

salam semua..... murah rezeki kak rose hari ni..... jiran sebelah yang baru balik dari kampung bagikan kak rose limau kasturi ni.... banyaknya dan fresh dari pokok lagi..... mereka memang rajin berkebun dengan segala macam buah2an juga beberapa ekor lembu.... setiap hujung minggu diaorang akan balik kekampungnya di melaka... menguruskan kebun kesayangan nya.... begitulah berbudi pada tanah dan kak rose juga dapat merasa hasilnya.... terima kasih sal n basiron bagi kak rose limau ni..... banyak tu.... kak rose x tau selain buat air nak buat apa lagi ya?.... nak buat acar.....try pok cik google, tp banyak resepi yg gunakan limau nipis.... kang kalau guna limau kasturi lain plk jadinya..... ada sapa2 boleh bagi cadangan?.... kalau rajin nak gak buat laksa johor selepas abes program ni..... bila tak tau lagi.

banyak ni.... sapa nak makan limau kasturi dengan asam boi?.... sedapke? x pernah cuba lak!

15 comments:

azian said...

Buat air ajer kak rose, blend dgn kulit2nya bersama asam boi. Air kalamansi emmm sedap.

Kak Rose said...

ooo ya ke, tq bagi idea. nnti kak rose cuba.

zurena said...

kat kebun kita pun byk limau kasturi.... mmg sedap perah airnya, masukkan sikit gula dan asam boi... taruh ais....sedapnya...

Yat Maria said...

best nyer orang ada kebun limau..kihkihkih..pokok limau kita dah lama arwah..kita tukar pokok cili lak..pun kementot, tak besar2..

LOVELY KITCHEN said...

sedapnya buat sambal belacan, hiris halus kulitnya masuk dlm sambal..harum! lama tak mkn limau kasturi...

wat sirap limau, air asam cicah ikan bakar, juice limau, acar buah...x habis gak, pos jek kt sini..kikiki

hana said...

ya Allah kakk... mmg sedap ngan asam boi yg merah tuhh! dulu kiter kecik2 sanggup blk skola bli asam boi! pehtu sampai umah amik galah petik limau kasturi! pokok tuh dh ler tinggiiii melangit! huH! nak semangkuk limau tuh kak! kiternyer tinggal dua bijik! frozen laks tuh! sedey kan??! hukhukhuk....

TopsyTurvyMum said...

masa kecik2 mmg makan limau kasturi ngan asam boi..ada tanam pokok kat belakang rumah..

dulu masa dtg sini punya la teringin nak limau kasturi ni..dah 5 tahun baru jumpa...rumah yg MIL tinggal skang ada pokok limau kasturi!!! tapi rupa dia lain sket..hijau muda ada belang2 kuning...rasa tetap sama:)

Kak Rose said...

zurena, kak rose kena cari asam boi lah cam ni.... nak try jugak!

Kak Rose said...

E-na, x pandai makan sambal belacan...yg lain boleh try... nak ke? jauh tu... anto bau je boleh?

Kak Rose said...

yat, u punya cili kemetot kak rose punya terus jadi arwah... yg ada tu baru beli lagi... nak jugak tanam sampai hidup subur gitu...

Kak Rose said...

hana, x boleh jadi ni kena g cari asam boi yang kaler merah... wah tera kau masa kecik2 ya.... jangan salah lastik sudah. nak ya... nnti kak rose anto bau k!

Kak Rose said...

ttm, wah limau kasturi versi ostorlia, ada jalur2 pulak. mesti cantik kan?

Sofya said...

Salam Kak Rose...
Apa kata try wat "jus cinta" tengok..
Limau kasturi(hiris tengah tapi tak putus) + Asam Boi (letak dalam limau tu) pastu masuk air gula.

Kak Rose said...

Sofya, tq bagi idea... really appreciate it.

Anonymous said...

If you are planning to Abercrombie and Fitch make a profit, Abercrombie then giving away promotional clothing Abercrombie Sale as a promotional gift will never Cheap Abercrombie let you lose your aspiration. Abercrombie outlet This is the best way to reap profits. The first step towards this is abercrombie Jeans by deciding your budget. A well Abercrombie Pants planned budget can get you the best promotional items at reasonable cost which will easily be Abercrombie Tees accepted by the masses. Regardless, Abercrombie Shorts selling branded promotional Abercrombie Sweaters clothing with your own brand is another way to gain instant popularity. The natural impulse for almost all retailers is to make a huge profit on the products already in the stockpile. But it would be wiser to purchase loads of unique promotionally priced clothing items, promote it at good deal basement price and then put it on the market of sale. This way the scope of attracting populace to the store increases. This merchandise actually pushes benefits with its attractive features. It not only provides name and popularity to your brand but also helps to reap noticeable profit also.