Lanai Kijang

Lanai Kijang

Wednesday, February 8, 2012

dek tergoda oleh tayangan CMG!

mmg betul2 tergoda dengan tayangan amal CMG tu.... nampak semalam kat dapur dia, terus la teringin nak makan. masak lemak petola cenggini mmg pebret la bila digandingkan dengan ikan masin dan nasik panas2...... wallaaaahhh! tp kak rose x de pulak ikan masin jd kak rose gandingkan dengan ikan tenggiri goreng je. itu pun boleh buat makan nasi bertambah2.... dan bertambah2 jugak lemak nak menempek dibadan yg sudah sedia molat ni.... bercuti2 seminggu je dah naik 2 kg. adoyaiiii.... camner lah nak ilangkan lemak2 nih kalau belasah segala macam mengalahkan seminggu x makan!

nak resepi leh g kat link kat atas tu ya.... sbb kak rose ni masak dengan apa yg ada je.... cendawan tu pun x de dan kak rose gantikan dengan tauhu kering jer. janganlah gatal pulak nanti!

9 comments:

liza said...

salam kak rose...ni pun peberet Liza ni...fuhh sedapnya, nak2 kalau pekena ngn sambal belacan...fuhhh mmg terangkat la...

norlieharumaini said...

kak rose... hari hari makan ayam pun x syok gak.. mesti pekena jugak dengan masak kampung.. baru bangkitkan selera.. akak pun amat suka buat cam ni.. kena pulak dengan sambal belacan uummpph power!!

Errah said...

sedapnye..my feveret

Cendana Kasih said...

alahai kak...telan air liur saya tgk lauk ni...(tgh lapo ni, lom makan nasik lagi)

meh saya buat sambal blacan nak? kita makan sama2...hehehe

Kakzakie said...

Tak kanlah sampai 2kg naik Rose.... tapi kalau kena petola yg Rose masak tu tiap kali makan tambah 2 pinggan hmmm... memang boleh kot hihi...

Mat Gebu said...

saya bawak sambal belacan dan ikan tenggiri masin jeruk eks...

Me said...

kak rose! uwa... eden poasa.... meleh sudah my saliva... nak nak semangkuk plsss

Kak Rose said...

Liza, tu yg nasik bertambah2.... tp kak rose x pandai makan sambal belacan!

norlieharumaini, sedap dan menyelerakan... ratah pun ok gak!

Errah, simple n sedap. dapat pulak petola yg muda n lembut....

Noorma, meh makan sama2..... dengan tenggiri goreng jer!

kakzakie, ya. seminggu berjimba2 n makan2 sakan, 2 kg suda tambah!

Mat, sambal belacan x mo, tp tenggiri masin tu bawak lebih2 ya.

Me, selamat berpoasa ya. leh masak tuk bukak posa nnti la... control sket saliva, nnti batal posa lak!

cik cek said...

Memang best menu cam gini....ada ikan goreng ke ikan masin ke....pas tu ada lak sambal belacan....perghhhh....mkn nasi panas2.....sedapnya......