Lanai Kijang

Lanai Kijang

Thursday, February 9, 2012

Banana n chocolate rice cupcakes

hu hu hu.... nak nanges dulu. orang lain buat cantik2 jer jadinya tp bila dapat kat kak rose kenapa x nak jadi membumbung naik gitu? leper je dalam cup tu. tp walaupun rupanya x secantik tuan punya resepi tu, rasanya mmg umphhhh n lembut sesangat.... dengan kemanisan yg sedang elok pada kak rose.... kalau nak tengok kejadian yg sangat cantik tu g lah kat sini.... demam kak rose dibuatnya!

Banana and Chocolate rice cupcakes
(recipe source: by Sonia aka Nasi Lemak Lover)
*makes 10

125g butter, room temperature
80g caster sugar
2 large eggs
1/2tsp vanilla extract
100g self-rising flour
80g mashed banana
30g chocolate rice

For the topping-chocolate rice

Method
1. Preheat the oven to 180C. Put 10 paper cases in a 12 holes muffin pan.
2. Put the butter and sugar in a mixing bowl, and beat together until light and fluffy.
3. Add egg one at a time, combine well.
4. Add in the flour and mashed banana, fold till well combine.
5. Add in chocolate rice, mix well.
6. Spoon the mixture into the paper cases.Sprinkle chocolate rice on top.
7. Bake the cupcakes in the oven for 20-25mins, or until risen and firm to the touch.
8. Transfer to a wire rack and let cool.
keratan rentas...... sangat lembut dan gebus gitu!

sebelum kebakaran.... adekah sbb x cukup isi untuk nak jadi membumbung tinggi ? adoyaiiiii!!!!

4 comments:

♥LOVE2COOK MALAYSIA♥ said...

Mmmm memang sedap betul nampak cuppies tu kak!!! :)))

suri solehah said...

wah kak rose,,dah cantik dah tu,,tak tahan tgk yg keratan rentas tu,,,mcm manis2 je rasa kt mulut

suri solehah said...

datang lg kak rose..nk mintak resipi roti jala kat bwah tu..tima kasih ye :-)

Faiz said...

Assalamualaikum kak rose...!!heehhe
saya datang nak bagitau, cupcake ni sangat sedap. dah 2kali saya buat dalam masa 3 hari hehe tapi saya kurgkan gula sikit sbb ada yg mengadu manis..anyway, thanks ya kak rose share resepi ni