Lanai Kijang

Lanai Kijang

Monday, June 28, 2010

Hari yang bizi...dan kantoi!

salam semuanya..... wah nampak macam bizi je kak rose ni kan.... actually saja2 kata bizi menyiapkan tugasan untuk translate dokumen dan subuh sepiee terus emailkan pada adik ...dah siap emailkan suma barulah senang hati nak ronda2..... g ke pasar tani mega di shah alam tu je.... tapi ya Allah... ramainya manusia.... dan bermacam-macam barang ada jual.... sediakan duit jer.... memang rambang mata dibuatnya..... dapat jugak rembat gaun 2 helai, jeket untuk abang naik moto, pokok cili pun beli gak....yang lain tu semua barang dapur dan makan2....
Mula2 tu bekpes ..... cuma makan bahan kerabu untuk nasi kerabu tu... masih no nasik ya... emma dan ibu masing2 makan nasi kerabu dan air sirap.... tapi tak amik gamba la... nanti kata orang jakun lak!
beli 1/4 ayam golek.... tapau untuk lunch pulak.... tapi x abes makan, ada seketul peha lagi...

kueh akok ni untuk abang.... lain je rupa akok ni kan.... selalu kan warna gelap je yang ni diorang bubuh pandan, wangi je.... abang kata sedap!

selagi terdaya jalan lagi sambil cuci mata.... nampak henbeg jenis2 cenggini.... cantiknya.... x beli pun, cukuplah dapat cuci mata..... dari seawal pukul 8 pagi kami bertiga meronda hinggalah jam 11.30 baru balik.... ha... masa tu baru terasa penatnya.

selamat pengantin baru buat Hasif dan Fitri....muga bahagia berkekalan

lepas lunch dengan heavynya.... maklumlah 1/4 ayam golek.... abang balik dari course terus ajak g kenduri lak....alamak perut dah kenyang tapi pergi jugaklah.... sesat barat mencari lokasi tempat kenduri tu..... pergi dengan abah dan ibu.... bukan kami saja yang sesat tapi ramai lagi.... tapi akhirnya samai jugaklah..... kak rose x makan nasi pun cuma amik seketui ayam dan sedikit rendang.... x makan kang kecik ati tuan rumah ya tak? (alasan je!)
Balik dari kenduri pulak terus saja kerumah sewa yang akan dikosongkan oleh penyewa.... cek segala apa yang patut.... serah menyerah kunci dan segalanya.....balik umah dah dekat jam 6.....adoi penatnya....bizi ke?
dan yang pentingnya.... pagi ni timbang memang kantoi..... no adjustment!!!!! Ohhhh my!!!!! (abang kata mari kita salahkan ayam golek tu, kesian ayam tu kan......)

7 comments:

izahdaut said...

kikiki...ayat last tu kak rose..bikin gelak laa..sian ayam golek tu kan..

Kak Rose said...

ya lah izah, sian dia kan.... dahlah kena golek n ngap disalahkan pulak!

LENDANUAR said...

wakakakka...ayam golek pulak yg disalahkan ye....hadoi hai...sian gamaknya..nasib kau lah ayam oiiii..

Kak Rose said...

lenda, masa melantak tu x hengat donia.... bila dah kantoi salahkan ayam lak... nasib baik ayam tu x leh dengar... kalau idak maunya dilaganya kita!

ain said...

hihihiii...sian ayam tu disalahkan!!! tp mmg betullah kak, sejak2 cuti sek ni, bdn saya pun makin tembam rasanya!!

Kak Rose said...

ain, mari join d club... 12 days for 4 kg.. ok la tu kan... yes sian ayam golek tu!

Anonymous said...

If you are planning to Abercrombie and Fitch make a profit, Abercrombie then giving away promotional clothing Abercrombie Sale as a promotional gift will never Cheap Abercrombie let you lose your aspiration. Abercrombie outlet This is the best way to reap profits. The first step towards this is abercrombie Jeans by deciding your budget. A well Abercrombie Pants planned budget can get you the best promotional items at reasonable cost which will easily be Abercrombie Tees accepted by the masses. Regardless, Abercrombie Shorts selling branded promotional Abercrombie Sweaters clothing with your own brand is another way to gain instant popularity. The natural impulse for almost all retailers is to make a huge profit on the products already in the stockpile. But it would be wiser to purchase loads of unique promotionally priced clothing items, promote it at good deal basement price and then put it on the market of sale. This way the scope of attracting populace to the store increases. This merchandise actually pushes benefits with its attractive features. It not only provides name and popularity to your brand but also helps to reap noticeable profit also.