Lanai Kijang

Lanai Kijang

Monday, May 13, 2013

Dessert penyejuk tekak...

 salam dan selamat petang kepada yang sudi datang kat sini... cuaca yang sangat panas ni membuatkan tekak nak makan yang sejuk2 jer... tp air namo air sejuk ya... cukuplah dengan air masak plain water gitu... kena minum air banyak2 dimusim panas cenggini kan...tp bila makan nak jugak yg sejuk2, barulah terasa nyaman kat tekak.... ni kak rose ler, yg terasa suma nak makan... dan bubur som som ni kak rose buat beberapa hari lepas.... mmg heaven bila dapat makan menda yg sejuk nyaman ni. resepi kat sini ya.

 dua portion ni sekali ngap je buat kak rose....mmg bertambah2 lah bila dapat menda yg kita suker kan... sementelah air gula melaka tu mmg ada banyak lagi . so semalam kak rose projekkan dessert yg menyejukkan ni jgak... semuanya berlemak n manis, dan itulah juga yang menjadi kegemaran... sejukkan dalam fridge n ready untuk dinikmati. dessert pebret masa bulan posa nnti jugak ni..

 kak rose guna resepi yg dah banyak kali buat...kat sini.

puas dapat nikmati semangkuk besor sagu gula melaka yang sejuk2 ni.... walllaaahhhhh
jangan tergoda ya pada yang berpuasa tu.... 
pas ni terasa nak buat cendol lak, adoyaiiiii!

10 comments:

Sue @ Nenie said...

Assalamualaikum Kak Rose..betul tu...Bila puasa nanti, desert2 seperti nilah yang akan selalu mendapat tempat...

Gee® said...

Sabar jer laaaa.... terguda ai tau!!

JaSSNaNi said...

dua dua saya suka kak rose.. hmmm nak wat sagu lah.. kat umah ada susu cair..

HALAMANKU said...

Salam kak Rose.. wah nyaman dimata nyaman lagi kat tekak ye kak.. hu hu hu teringin dan terliur dibuatnya..ader lagi? meh semangkuk.. he he he

fazianbatrisyia said...

sedapnya nampak...dua-dua sy suka

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Aduh tergoda sudah kak rose, rasa nak minta jer semangkuk ehe :D

Anonymous said...

Hi there, I enjoy reading through your article post. I like to write a little comment to support you.


Visit my website impotence by age

suri solehah said...

Aduhai,,sedap tu kak,,suri dah lama teringin nak buat yg sum sum tu,,tp tak dak kekuatan πŸ˜› lg...mmg hari ni kt langkawi pun panas,,masuk kelas belakang time tgh tadi,,sebotol air tak hilang perit tekak..

Anonymous said...

I blog quite often and I truly appreciate your information.
This great article has really peaked my interest.
I'm going to book mark your website and keep checking for new information about once a week. I subscribed to your Feed as well.

My website - these details

saifudin abu izzudin said...

nice day :)
Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
Jadilah seperti yang kamu inginkan,
karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
yang ingin kamu lakukan

http://www.nolimitadventure.com/