Lanai Kijang

Lanai Kijang

Thursday, October 13, 2011

Traffic light?

pagi2 nak tayang jeruk traffic light ni... buah apa x tau la, bentuk macam buah cermai tp sikit masam pun dah x de.... manis dan sangat cantik, kalerful... kalau dah manis ni boleh ke panggil jeruk jugak? tu la kalau g penang ada saja jeruk yg dibawak balik.... buah kabung, kedondong yg jugak kalerful, jeruk mangga, jeruk buah pala, jeruk buah yg dari pokok sagu tu pun ada gak.... apa nama entah le... kiranya macam2 ada!

jeruk penang mari punya...

lama dah belinya, tp sayang tersimpan jer...

sangat traffic light kan...
ada sikit lagi, lepas amik gambo tadi terus bagi2 kat jiran sebelah rumah...

22 comments:

Ida,Japan said...

alah k'rose..buat terliur jer, sedapnyer...comel pulak tgk bila kak rose susun cam traffic light ni

Kak Rose said...

Ida, sbb kaler yg cantik tu la hati jd terberkenan... makan x brapa suka lak.

Sheila Shafeareen said...

Salam kak rose, sdp tu jeruk ni...buat arca buah mmg sesuai, tp kenalah campurkan dgn buah2 jeruk yg lain....sy pun suka beli yg dlm pek besar tu campur kan buahnya beli kat penang..

chikadakbiru said...

sedapnyee kalau dapat buat acar buah....

izahdaut said...

mmg cantik kalerful..

aLoY said...

cantik n sedap.. rugi la xjd jiran.. kalo x mesti dpt jeruk nih...

kasihredha said...

cantik le colour dia kak
air liur pun dah banyak ni :)

JaSSNaNi said...

terus kecur air liur ni... camne ni kak rose? nak gakkkkk.. bagi nani mangkok kecil kat depan tu jadi la.. hahaha.. wat gonyeh sesambil dok depan pc ni.. heheheh

Naz / Nadz COSK said...

Assallamualaikum kak Rose...
Kak, cantiknya gambar.. Segar rasa biji mata tgk pic akak ni... Lagi segar biji mata kalau dapat makan jeruk tu..

Cendana Kasih said...

kak, nape tak buat acar buah???

Arizakiah said...

Saya memang suka jeruk..kalau ke penang memang borong segala jeruk terutama kedondong dan salak....mmm......sedap.

Kak Rose said...

Sheila, sllu beli gak bagi kat kawan2 as buahtangan

Kak Rose said...

chikadakbiru, x rajin lak nak buat acar buah tu...

Kak Rose said...

izah, he he he traffic lights

Kak Rose said...

aloy, kalau nak ada lagi nih... mai la.

Kak Rose said...

kasih, bli tu pun sbb terberkenan kalernya... cantik sangat!

Kak Rose said...

Nani, ala ciannya... meh nak hulur mangkuk tu..

Kak Rose said...

Naz, segar mata tengok kaler nya kan..

Kak Rose said...

Noorma, x rajin la pulak!

Kak Rose said...

Arizakiah, kak rose kureng sikit dengan benda jeruk2 ni... takat mangga tu ok la lgi.ooo yg tu buah salak ya, tu pun masih ada stok dlm fridge, x de sapa nak makan!

♥MAMASYAZA♥ said...

mmg sy pun suka sgt jeruk ni
tq akak share resipi cream puff, sy dah cuba

Kak Rose said...

Mamasyaza, jeruk penang mari punya... resepi cream puff tu kak rose tolong sharekan kat sini... sedapkan!