Lanai Kijang

Lanai Kijang

Monday, October 17, 2011

Benih bawang?

bawang dan kentang dah tumbuh pucuk... dalam drawer yg x de cahaya pun dia leh tumbuhkan.... boleh wat bisnes jual benih bawang n kentang dah ni.... ada yg kak rose dah cucuk dalam pasu dan tumbuh subur pun.... dan inilah tanda tuan dapur yg sangat x rajin nak masak nasi dan lauk bagai. sepanjang minggu lepas mmg x masak.... asik tapau jer. entahlah bila hati x senang nak kedapur pun rasa sangat malas... hati.... Ya Allah berilah ketenangan dalam menghadapi dugaan ini...

pisang yg masak ranum pun terbiar.... dan pagi ni baru ada hati nak buat lempeng... 2 keping ni pun x terabes makan. ada sapa2 nak lempeng pisang hangit ni?

mee goreng bodo2 untuk dinner petang semalam.... belash je apa yg ada dalam fridge , asalkan kenyang perut kira ok la kan....

12 comments:

Anonymous said...

Salam Kak Rose, Mengapa Kak Rose kok monyok rasa perasaan jangan biarkan terlalu lama ya nanti menjadi lesu dan rimas, semoga dikembalikan rasa gemilang ceria itu, adore pabila Kak Rose berseloroh kelakar gitu!

Gimana pun, amat elok ditanam bawang merah atau ubi-kentang pabila sudak berpucuk gitu, dimusim panas nan lalu Ratna tanamkan dan berbuah banyak itu ubi kentang.

Salam manis manis madu.

tun_telani said...

ala ala.. nape ni kak rose?? jgn sedih2 ye.. moga diberi kekuatan utk hadapi ujian. insyaAllah..

kasihredha said...

ingat kan kat rumah saya je ada benih bwg dan kentang macam ni kak...hahahaha
daun bwg tu boleh buat sup kak :))

Kak Rose said...

Ratna, entahlah... kenapa lah ada orang yg nak dengkikan kita ni....dan muga Allah akan makbulkan doa kami Ya Allah bantulah kami keluar dari kesusahan ini...ni mmg macam kes melepaskan anjing tersepit! sedihkan....

harap2 lah kentang yg kak rose tanam hidup subur dan banyak berbuah nnti..

Kak Rose said...

Tun, mekasih ya... Insyaallah.

Kak Rose said...

kasih, meh kita sama2 bercucuk tanam... bawang n kentang!

JaSSNaNi said...

assalamualaikum...
semalam petang lepas bangun tido petang, terus teringat kat mee goreng... tapi tak de la wat plak.. sbb orang baru bangun tido ni biasa nya dia jadi bodo2 sket.. kan.. ngeh3.. sedapnye walaupun mee tu bodo2.. nak wat gak ler.. nanti balik keje leh singgah kedai jap.. gi cari mee.. nyum nyum.. dinner makan mee goreng..

Anonymous said...

Salam kembali Kak Rose, tampak berat sangat masa'alah yang Kak Rose sedang hadapi, mengapa begitu ramai yang bermuka-muka tulus baik rupanya hanya ingin mengenakan lagi berdengki gitu. Ya ampun ... wahai Kak Rose, bunyi nada penerangan dari Kak Rose begitu lemah dan lesu sekali jika Ratna dekat akan terus cubai meringankan bebanan tersebut, namun ..., wahai Kak Rose banyakkan bersabar ya, disini Ratna berdoa kehadrat Yang Esa semoga bebanan itu akan berakhir dengan sejahteranya.

Salam manis manis madu.

Kak Rose said...

Nani, mee goreng bodo2 pun sedap gak wpun hati x tenang... habis sepinggan gak la...

Kak Rose said...

Ratna, terima kasih sangat2 ya.... mudah2an selepas kepayahan pasti akan datang kemudahan...Surah Alam Nasyrah...

mmg rambut sama hitam tp hati kita x tau kan?...itulah manusia.

Anonymous said...

I blog often and I genuinely thank you for your information.
This great article has really peaked my interest.
I am going to take a note of your blog and keep checking
for new information about once a week. I opted in for your RSS feed too.


Here is my web blog ... Buy Cheap Social Bookmark Service

Anonymous said...

Hi there, just wanted to tell you, I loved
this blog post. It was inspiring. Keep on posting!

my homepage: Psn Code Generator