Lanai Kijang

Lanai Kijang

Friday, July 22, 2011

Jus kedondong asam boi

selamat tengahari yg sangat panas semuanya….nak pasang ekon pulak….. baru je terima bil api bulan ni….sejak tarif dah naik ni bil api jugak mencanak2 naiknya… camner lah depa kata kenaikan tariff letrik ni x membebankan…. dah cukup berjimat pun bil masih beratus jugak…. ekon pasang masa nak tido je.... lain masa bertahan dengan kipas kiri kanan atas jugak kasi pusing laju2…..so kena lah bertahan dengan keadaan cuaca yg sangat panas ni…. mari sejukkan hati dan tekak yg panas dengan jus kedondong asam boi ni… first taim minum jus ni masa makan kat Lanai dan terus jatuh centa dengannya... juga jus buah soursop yg sedap tu....

kak rose buat jus ni senang je…. basuh bersih2 buah tu dan buang biji kat tengah tu dan terus blend dengan kulitnya sekali untuk dapatkan warna yg sedikit hijau tu…. tapis dan buh asam boi n ice cube….. kak rose x buh gula sbb nak manis dari asam boi tu je….. voila dah dapat menikmati minuman sejuk yg nyaman ni…. hmmm sedap!

10 comments:

Rabiatun Adawyah said...

assalamualaikum...bestnyer klu dapat segelas cuaca penas cenggini.....nyamannyer tekak..

kasihredha said...

melihat asam boi tu...fuhhh
sedappppp nya

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

salam kak rose...

saya pun dah jatuh hati dengan jus kedondong ni kak.. kalau mkn kat luar ada jus ni mesti sy order.. the bestlah! jus durian belanda pun sodap... selera kita ni mcm serupa pulak.. hihihiii...

Kak Rose said...

Rabiatun... boleh sejukkan tekak...

Kak Rose said...

kasih, dah jadi pebret lak apa2 jus dengan asam boi ni... mmg sedap!

oli-go said...

adehhh..terkeliur...boleh batal pose hari ni..muhehehehe

http://indahhiasan.blogspot.com/2011/07/tahniah-team-malaysiakorang-memang.html

Cheq Sue said...

tak pernah minum lagi jus kedondong...buat pum belum pernah

Kak Rose said...

Madiha... lain sket kan dari yg besa2 tu... jus buah2an tempatan yg kurang digemari!

Kak Rose said...

oli-go... hissshhh... x baik camtu... abeskan posa dulu baru tengoj jus ni ya.... sedap wei!

Kak Rose said...

Cheq Sue, nnti dah rasa pasti nak selalu..