Lanai Kijang

Lanai Kijang

Wednesday, July 13, 2011

Adoyaiiiii laaaaa

semalam seharian melayan sakit gigi.... da hari ni pepagi kenala g dentist ..... (ari ni dentist yg sllu buat kak rose nyer gigi tu x de lak, so jumpa je la dentist yg lain ....) lubang x de, rosak pun tidak tapi adoyaiiiii la, sakitnya..... sungguh x selesa so bila check td dentist tu kata gigi graham tu yg menyebabkan sakit.... td dia buat treatment dengan mengorek tampalan ari tu dan menggantikan dengan yg baru....siap buat scalling lg..... krrreekkkk.... ngilu sangat! tp katanya dia x jamin, kalau masih sakit ada 2 pilihan kena buat.... either buat rawatan akar or cabut jerk! tp dia kata sllunya gg graham susah sikit nak buat rawatan akar tu..... maknanya kena cabut gak gigi tu....! so kak rose kata kalau boleh x nak la yg cabut tu.... dia kata apa susah pakai je gg palsu! hampeh tul doktor tu! ubat pun x nak bagi...

so pas kuor dari dentist tu g pulak klinik lain... looking for 2nd opinion.... mengadu kat doktor ni.... dia bagila ubat untuk tahan sakit n antibiotik. harap2 x lah melarat sakit gigi ni....

22 comments:

kasihredha said...

sabar ye kak...semoga lepas makan ubat akak ok balik :))

Kak Rose said...

kasih, harap2 gitu la...

CT Delima said...

As'salam kak rose.. adoii ct kalau sakit gigi memang tak boleh tahan. nak buat apa2 pun memang tak bolehlah. moga cepat sembuh ya

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam K.Rose..semoga cpt baik yer kak.Seumur hidup atie sampai skrg pernah sekali jer cabut gg...cuci gg kat klinik gg biasa larrr...hihi

lyn at home said...

salam kak rose sakit gigi graham bongsu ke? siann..sabor byk2 ya..hehehe lyn dah naik bertahun tangguh cabut a.K.a operate gigi graham tu..tapi xbuat2 klu sakit baru ingat...

bintangjauh said...

Salam Kak Rose, patut lah hari ini tidak ada entry baru rupanya Kak Rose merana sakit gigi, semoga akan sembuh dengan cepatnya ya wahai Kak Rose.

Ratna akan menanti hidangan masakan Kak Rose dengan penuh kesabaran, rehat dengan secukup nya ya dan salam manis manis madu.

Puan Ros @ Tadika Sinaran Intelek said...

Salam kak ros.lamanya tak jenguk sini.sakit lagi ke gigi?Moga cepat sembuh so boleh masak yang sedap2.

Kak Rose said...

Ct... semua jd x de mood... ganggu betul la.

Kak Rose said...

atie, tu la sayang nak cabut kan... nasib baik the other doctor tu kasi ubat.. dia pun kata sayang nak cabut!

Kak Rose said...

lyn betul tu. graham bungsu... adoyaiiii sakit nyer! tp bila dah makan ubat ni kuranglah sakitnya!

Kak Rose said...

Ratna, nnti dah x sakit baru nak masak2 semula lah... sekarang ni betul2 x de mood... tp makan ttp nak jugak!

Kak Rose said...

Ros, datang pun x de menu nak dihidang.... sakit gg la hadoiiii!

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

salam kak rose...
patutlah "homework" belum siap.. rupanya tak sihat yer.. hehehe... takper2.. saya tunggu sampai kak rose sihat dah tak sabar nak tau pasal kak rose ni... hehehe
semoga cepat sihat yer...

Ayu Safieza @ Humaira' said...

Assalamualaikumwbh...kak rose....mm take care......take your time....sorry sbb ayu lambat dtg visit kak......nanti sihat blog balik yer kak..rindu nak baca citer kak....:)

cik cek said...

Kak Rose....camana hari ni sakit gigi...adoi! ai...ngeri bila sebut nak cabut gigi....bila plan nak p cabut gigi tu...Kak rose byk2 rehat k...paham sgt kalau sakit gigi ni...sensitif kita jadinya....

Kak Rose said...

Madiha... sorila... anak murid ni lambat sikit nak wat homework.... jgn marah ya...
sari sebelum tu sibuk g bank nak bayar incometax... 2 kali g bank off line... pas tu semalam melayan sakit gg lak...

Kak Rose said...

Walaikumsalam Ayu... x brapa sihat jd malas nak update rumah ni...

Kak Rose said...

cik cek, rasa ngilu dan sayang pun ya jugak... sbb nnti x de gg nak tumbuh lagi kan... tp kalau dah x tahan nampak gaya kena jugak lah!

ct noarizah said...

Kak rose sila ambil award kat blog MENU ARIZAH ya!!

Anonymous said...

Salam kak rose, kita pun baru cabut gigi bongsu kita jumaat lepas...leganya rasa. masa nak cabut tu cuak sangat. Apa pun skang nie dah lega kan???

Anonymous said...

Salam kak rose, kita pun baru cabut gigi bongsu kita jumaat lepas...leganya rasa. masa nak cabut tu cuak sangat. Apa pun skang nie dah lega kan???

d'La Fadelia said...

Salam kak rose, kita pun baru cabut gigi bongsu kita jumaat lepas...leganya rasa. masa nak cabut tu cuak sangat. Apa pun skang nie dah lega kan???