Lanai Kijang

Lanai Kijang

Monday, July 18, 2011

Goreng pisang or pisang goreng?


selamat bertemu kembali setelah 3 hari x bersiaran.... nak mulakan balik tersangatlah malasnya... malam semalam baru sampai rumah semula dari kg di johor... balik kg sbb rumah mak buat kenduri nak menyambut bulan puasa... menu petang ni kak rose goreng pisang yang dibawa dari kampung.... sangat manis dan gebu je pisang ni.... tp mak ai beratnya beg nak ngusung sbb pisang ni.... teringat anak yg sangat suka dengan pisang goreng ni tu yg bawak jugak. kalau dah jawa, x sah kalau makan pisang goreng ni x de sambal kicap kan.... jemput minum semua....

18 comments:

Nieza said...

Assalam Kak Rose, wahh sedap kalau layan pisang goreng ptg-ptg kat sini kak..:)

ros said...

pisang goreng ~ nama benda iaitu pisang yang digoreng

goreng pisang ~ perbuatan mengoreng pisang

ummiarissa said...

pisang goreng ke goreng pisang ke...yang penting di goreng...jemu lah pulak nak makan sebab saya jual pisang goreng...he he he

Cheq Sue said...

kak rose... teringin nya sambal kicap tu.. nak buat pisangnya tak ade... kalau buat sambal kicap aje tak sanggup nak hirup sesaje...

Kak Rose said...

Nieza, bila dah ngadap x leh nak brenti makan lak...

Kak Rose said...

ros, wah kena g sekolah balik ni...

Kak Rose said...

ummiarrisa, kak rose ni x penah jemu ngan goreng pisang, cekodok pisang pun ya jugak!

Kak Rose said...

Cheq sue, x de pisang ya.... gantikan je ngan keledek ke, keladi, tempe... apa2 je... asal gorengan orang johor makan ngan sambal kicap ni.

anymz said...

dua2 pun sama..ishhh sedap tu kak rose.cicah pulak dgn kicap tu..

amiiiiin atas doa kak rose buat adik saya tu ya..semoga dia di kurniakan kesihatan yang baik berpanjangan..dan di permudahkan segala urusan..

kasihredha said...

pisang goreng kak :)
nak sikit...hihi
gigi akak dah ok?

HomeKreation said...

Errrr... dah konpius... senang cakap bahasa Sarawak jer... "cucur pisang"...hehehe

Fiza Nordin said...

ish2 meleleh tgk sambal kicap tu...mmg syiok habessss klu tenyeh2 pisang goreng yg manis gebu... nak siketttt

CT Delima said...

As'salam kak Rose

kalau orang JB sebut pisang goreng, sebab pisang tu digoreng..hihihi. memang tambah sedap dok cecah dengan lada kicap tuu...bestnya :)

Kampung di Johor kat belah mana kak rose?

Kak Rose said...

anim, betul tu... sama2 masuk perut jadi satu!

Kak Rose said...

kasih, gg tu x la sakit sangat cuma rasa x selesa n ganggu jer... nampak gaya kena cabut jugak.... hiiii takut!

Kak Rose said...

Along, sungguh x konpius kan... cucur pisang!

Kak Rose said...

Fiza, x terasa bila makan, tengok2 dah abes sepiring sambal kicap punya pukulan!

Kak Rose said...

CT, mmg kalau kat Johor semua gorengan pun cicah sambal kicap kan....

johor kat BP, parit raja.