Lanai Kijang

Lanai Kijang

Friday, November 14, 2014

Jeruk mangga asam boi lagiiii

Asalamualaikum dan salam jumaat penghulu segala hari. pagi ni sebelum g majlis mingguan bacaan surah Al-Khafi kak rose nak tepek jeruk mangga asam boi yang kak rose buat semalam.... nampaknya dah reda sikit kot viral jeruk ni. kat fb pun dah kurang orang nak menayang memasing nyer jeruk yang mengiurkan ni... since kak rose ada banyak stok asam boi, jadi bila ternampak mangga muda ni kat kedai tu terus lah capai... dan sampai rumah terus transformkan mangga jadi jeruk ni....

tak sempat nak tunggu lama, siap gaul rata dan amik semangkuk terus mengadap.... krup krap rangup pedas manis masam masin semua ade....sambil menaip pun kecur air liur nih! resepi jeruk ni kak rose pernah kongsikan kat sini ya...memang tak rugi mencubanya, dah makan pastu nak lagi dan lagi dan lagi....

kemaruk dengan segala macam jeruk dengan asam boi, jadi stok asam pun kena lah banyak... lain kali nak buat juice dengan asam boi ni pulak.... juices in the list, limau kasturi, apple hijau, belimbing buluh, kedondong.... and the list go on... tapi tak tau bile semua ni nak nak ade stok
 

9 comments:

Gee® said...

Isyyy... kecur....

Bicara Kak Noor said...

dah la takde mangga ni kakrose????????????? how??

Ann Ishak said...

amboiiiii banyaknya stock asam boi akak :)

Kak Rose said...

Gee... kecur jugak tengok orang lain asik dok tayang jer!

Kak Rose said...

Noor, cam ni kena tanam pokok mangga la gamaknya!

Kak Rose said...

Ann Ishak, tu yang asik2 nak buat jeruk jer. nak makan sebenarnya!

Shamsiah Abdul Rahman said...

Kak Rose,
Sham terpaksa kontrol.. kat sini takda jual asam boi.
Stok yg ada ni pun terhad.. tumpang tengok je la..

Kak Rose said...

Ala kesiannya... cam tu la kalau dok merantau kan.

Cik Aann said...

rasa macam nak kena cari mangga je ni..terliur plak..hari tu dh buat sekali tp rasa cam xcukup plak.hehehe

Jom kurus! Malam berzumbaa