Lanai Kijang

Lanai Kijang

Friday, March 29, 2013

Projek petang semalam...

 salam semua.... perojek keras tangan petang semalam.... dah lama nak buat menda ni tp asik tertangguh2 jer.... sbbnya adalah kerana vit m tu banyak menguasai diri, tu yg asik x jadi jer.... kulit popia yang bli pun dah jadi keras kejung dalam freezer. bila ada sedikit rajin semalam kak rose pun mulakan projek ni.... dapat separuh bungkus kulit popia yg kecik tu pun dah surrender. camner la derang boleh buat menda kecik2 ni sampai boleh buat berjualan kan.... atau kak rose yg mmg x rajin aka malas sangat?

 serunding yang dah lama tersedia, dah makan dengan pulut serunding dan jugak buat cucur badak yang x macam badak! dan selebihnya buat popia kecik2 ni la.... serunding udang kering kak rose guna resepi ni, dari CMG. bila pulak entahnya nak rajin menyambung menggulung menda ni, kulit popia ada separuh paket lagi tu...

dapat satu tipuware penuh, tp x goreng lagi.... nak goreng pun malas gak nih? agaknya kalau bake dalam oben ok x? less minyak sikit kan.... nnti kak rose nak try masuk oben jer. kena cuba trial n error la kan. x cuba x tau pulak!

Update: idok le kak rose rajin nak membakar dalam oben.... goreng jer dalam koli, senang citer kan....

 
  dapat satu balang, sekali goreng n krup krap krup krap, habis  at one go!

2 comments:

Uncle Lee said...

Hello Kak Rose, your project looks good to me...and the serunding looks very nice. Tengok the size, I think makan tiga ta'chukup, ha ha.
Have a fun weekend.
Lee.

Kak Rose said...

Uncle Lee, 3 mmg x cukup. satu balang pun boleh habis at one go!