Lanai Kijang

Lanai Kijang

Wednesday, March 20, 2013

Jom meratah....

 lama dah teringin nak makan pecal cenggini.... so hari ahad lepas gigihlah g ke pasar tani kat stadium semata nak cari kuah pecal ni... (nampak sangat bohong nya kan, bila nak balik x sedar lak tangan penuh kiri kanan dengan makanan!) yg homemade, tumbuk kacang guna lesung ya bukan blend, mmg ada jual tp cenonet plastik kecik tu dengan harga lima hengget... ok la nak makan punya pasal bli je la, tp kan bila dah gaul dengan sayur2 tu rasanya so so jer.... x menepati tekak ni....adoyaii la!!!! nampaknya nak kena buat sendiri jugak, boleh ejas ikut tekak sendiri kan. itu pun kalau rajin ler! entah bila nak datang vit r tu kan...

lunch tadi meratah jer pecal ni.... pesan doctor, elok makan sayur banyak2.... tp kan, dengan kuah pecal bagai..... ada kah memenuhi kretaria untuk sayur2an yg baik untuk kesihatan? entah ler labuuuuuu!!!!


5 comments:

JaSSNaNi said...

ala,,, hujan petang2 ni.. memang sonok meratah ni... sedapnya kak.. antor sket kat umah.. :)

Delima Zamrud said...

Huhuhu bab2 meratah pecal nie mmg best tambah lg kalau kuahnyer sedap lg laju lah kan :)..

Shamsiah Abdul Rahman said...

Assalamualaikum Kak Rose,
Tak pasal2 saya terus berkirim tauhu ke Cik Asben. Selera betul saya tengok..

Azie Kitchen said...

Makanan sihat ni. Bagus utk diet

azieazah said...

Sekarang ni, tak perlu jadi Jawa untuk jadi peminat pecal, kan Kak Rose?

Saya suka pecal!