Lanai Kijang

Lanai Kijang

Sunday, April 15, 2012

Makan2 semalam....

semalam hari yang sangat bersejarah bila menerima tetamu yg selama ni belum pernah kami temui.... terima kasih pada Pak Teh Azmi dan Mak Teh Maznah dan anak2 yg sudi datang kerumah kami dengan ada sesuatu untuk busu.... terima kasih banyak2 dan harap2 lepas ni hubungan kekeluargaan x kan terputus lagi.... insyaallah. dan makan2 simple yg kak rose dapat sajikan seadanya....

sayur campur.... cauliflower+carrot+green capsicum+kacang panjang n udang

ayam goreng berempah ayam penyet

daging masak lemak cili api.... daging lembut sangat sampai hancur dalam tu!

the set hidangan.... dengan nasi putih jer....

buat jugak puding marble ni untuk pencuci mulut.

13 comments:

hana said...

rasa nak terus duduk bersila..... luwe loh kakkk...

Mama Hawa/Mama Nani said...

Kak Rose!!! hawa suka syr grg b2..
ayam x mau daging msk cili api pun blm pernah mkn lagi..cedap3x

Uncle Lee said...

HelloKak Rose, if dapat jemput datang makan your house, tentu rosak nama mak saya. Makan tiga pinggan, ha ha.
Tada sambal belchan? But that daging masak lemak chili api looks pedas.
I can practically get the lovely scent of the ingredients.

Oh ya, I copy your marble pudding. Boleh?
Terima kaseh....outang you teh tarek lambong tinggi.
Lee.

Noor Adibah Binti A.Latif said...

haiii kak rose! dah lama tak jenguk blog akak rose :) ehehe

macam biasa. gambar2 masakan kak ros nampak sedapp! hehee

Sari Yusa Ibrahim said...

adoihhh!! Sedap2nya makannnnnn

Kak Rose said...

hana, nak ajak pun tinggal bekas jer... luwe kena masak sendiri ya!

Kak Rose said...

Mama Hawa, kak rose pun suka ratah2 jer...

Kak Rose said...

Uncle Lee, makan sampai boleh lupa mother's name kan....

no problem... tp jangan lupa itu teh tarik ya!

Kak Rose said...

Noor Adiba, tq sudi singgah sini ya... masak besa2 jer. asal kenyang perut kira ok la kan..

Kak Rose said...

Sari, kalau lapo apa pun nampak sedap kan?

Niniey Azmi said...

auntie rose.....

the food was all amazing!!! ingt nk tambah tapi malu!!! hehehe....
niniey dtg blaja masak ngn auntie rose bleh x???

Kak Rose said...

Niniey, kalau malu2 nnti auntie rose lg malu taw!

kita blaja sama2 nak?

Niniey Azmi said...

heheh...tu la...skunk ni pun niniey ngah berjinak2 main memasak ni....

nnt pasni taw dh nk serbu sape for resepi n petua....heheheh