Lanai Kijang

Lanai Kijang

Wednesday, August 15, 2012

Caught red handed!

akhirnya!!!! gigih pepagi hari menjadi cameraman di tepi jalan! tau lah kak rose sapa yang punya keja cakar kat bumbung n bonet keta anak bujang yang paking kat tepi jalan.... keta yang ni pun banyak dah dicakarnya wpun paking diporch. macam x de tempat lain dah nak mengasah kuku tu kan. x kiashla kalau nak tidur baring lepak2 atas tu tp jangan la cakar2... sayang reta kita ni kucing oi! dah lah laman rumah yang sekangkang kera tu dijadikan jamban dia, keta pulak untuk dia nak mengasah kukunya!

wahai tuan punya kucing, didiklah kucing mu itew untuk tidak meyesakkan dada kak rose ni! sekian rambling dipagi hari!

4 comments:

Cendana Kasih said...

hahaha.... sama la ngan kete saya pun, sebenarnya bukan dia mengasah kuku, tp time nk panjat tu, kuku dia dah gesel kat dinding kete, tu yang bercalar balar tu.... hubby saya bengang sungguh, katanya "nanti la ko, aku nampak ko panjat lagi kete aku ni, aku siat ko buat sate" hehehe..... so saya cakap, "bungkus jer la dengan kain kete tu.."

ain sweet thots said...

akak ... kita pon masalah serupa, tpt dia beromen pon ye, jamban pon ye, hancing jer bau keta kita .. tensi betul. dulu kami buat perangkap, dpt la tangkap sekor ... tapi hubby i smpi demam2, tangan bengkak bercalar2 bisa kena gigit kucing. Masalahnya dah tangkap yg tu, ada lak lain yg marii ... mmg sesak dada la... mlm2 tido bila terjaga, boleh i tingat nak skodeng kot dpt tangkap dia. mcm2 dah kami buat, terbaru ni sapu minyak kibas ... xtau la berkesan ke x .. huhu

Sari Yusa Ibrahim said...

kalau kucing sendiri lain rasanya ya.. hihi

Rinn said...

saya juga mengalami masalah yng sama, dh lebih setahun dah, bau, najis merata-rata sampai buang najis atas cermin kereta.bayangkan,jadi tempat berak kencing dia.siling rumah dh patah, berlari2 waktu malam, orng datang rumah kembang kempis hidung tahan bau..malang sungguh nasib kami..ada cara tk elakkan kucing ni datang rumah. Ain..minyak kibas tu utk apa...Pada jiran yng membela ni berpada-padalah..konon nk cari pahala, tapi membuat dosa secara tk sedar, kerana telah menyusahkan orng lain...sori terpaksa luahkan disini..