Lanai Kijang

Lanai Kijang

Thursday, August 2, 2012

Air sirap kasturi

x leh tengok tayangan amal dari Nor secubit garam... air sirap kasturi yang sangat menggoda tekak ditengahari puasa ni... mekasih kongsi idea nak wat camni walaupun akibatnya malam kena bangun sampai tiga kali kebilik air! ya lah sllu mmg minum air panas jer masa bukak posa tp bila terpandang air yg cenggini mmg x leh tahan kan... Nor, kak rose cnp resepinya ya untuk panjang2 kan idea untuk kawan2 yang nak sediakan penyejuk tekak masa bukak posa nnti...

SIRAP KASTURI
resipi : K.Nor@SecubitGaram

Bahan2:
air
ibu sirap ~ k.nor guna tamin
gula
limau kasturi
ais kiub
biji selasih ~ direndam

Cara:
Bancuhkan air dengan ibu sirap dan gula.
Perahkan limau kasturi ke dalamnya.
Tuang ke dalam gelas yg telah diisikan dgn ais kiub dan biji selasih.
Sedia utk dinikmati.

2 comments:

dapurCikWan said...

hari ni CW tengok ape pun teliur..semalam terlajak tido...sampai lansung tak sedar untuk sahur ;(

GreenJade said...

tgk kaler aje dh bikir gelora napsu ni sis..aduhhhh