Lanai Kijang

Lanai Kijang

Saturday, June 11, 2016

Jejari ketam celup tepung

 menu untuk berbuka semalam... snack ringan untuk berbuka sebelum makan yang berat selepas solat maghrib... selain snack selalunya kak rose akan berbuka dengan air teh o panas dan en asben pulak dengan nescafenya... dan memula kena amik buah2 dulu la kan... tapi tu la kak rose bukan penggemar kurma, so sediakan buah2 lain instead of kurma la kan..

Jejari Ketam Celup Tepung by http://ilhamdapur.blogspot.com Bahan-bahan 1/2 cawan tepung beras 1/4 cawan allpurpose flour 1 sudu kecil baking powder 50ml susu segar 1/4 sudu kecil yis kering - larutkan dalam 2 sudu besar air suam 1-2 titik pewarna kuning air sejuk peti secukupnya sedikit serbuk pati ayam @ garam jejari ketam secukupnya - yg dah lembut minyak untuk mengoreng sos pencicah Cara 1. Dalam mangkuk satukan bahan kering, kemudian masukkan susu segar, yis, pewarna dan air (air tu masuk sikit-sikit, maz tak sukat pun, jangan cair sangat, biar bila celup jejari ketam tu lekat gitu), kemudian rehatkan sekejap bancuhan dalam 5-7 minit. 2. Panaskan minyak secukupnya, celupkan jejari ketam dalam adunan dan goreng hingga perang dan garing dikedua bahagian. Angakat dan toskan, sedia untuk dinikmati bersama sos pilihan.

Make Money Online : http://ow.ly/KNICZ
resepi jejari ketam celup tepung ni ak rose cnp dari blog Maz, mekasih ya... kak rose kongsikan kat sini lak... dan resepihome made sos dari CMG tu pernah kak rose tepek kat sini kalau ada yang nak mencuba la ya.

Bahan-bahan
 
1/2 cawan tepung beras

1/4 cawan allpurpose flour
1 sudu kecil baking powder
50ml susu segar
1/4 sudu kecil yis kering - larutkan dalam 2 sudu besar air suam
1-2 titik pewarna kuning
air sejuk peti secukupnya
sedikit serbuk pati ayam @ garam
jejari ketam secukupnya - yg dah lembut
minyak untuk mengoreng sos pencicah

Cara

1. Dalam mangkuk satukan bahan kering, kemudian masukkan susu segar, yis, pewarna dan air (air tu masuk sikit-sikit, maz tak sukat pun, jangan cair sangat, biar bila celup jejari ketam tu lekat gitu), kemudian rehatkan sekejap bancuhan dalam 5-7 minit.
2. Panaskan minyak secukupnya, celupkan jejari ketam dalam adunan dan goreng hingga perang dan garing dikedua bahagian. Angkat dan toskan, sedia untuk dinikmati bersama sos pilihan.
Jejari Ketam Celup Tepung by http://ilhamdapur.blogspot.com Bahan-bahan 1/2 cawan tepung beras 1/4 cawan allpurpose flour 1 sudu kecil baking powder 50ml susu segar 1/4 sudu kecil yis kering - larutkan dalam 2 sudu besar air suam 1-2 titik pewarna kuning air sejuk peti secukupnya sedikit serbuk pati ayam @ garam jejari ketam secukupnya - yg dah lembut minyak untuk mengoreng sos pencicah Cara 1. Dalam mangkuk satukan bahan kering, kemudian masukkan susu segar, yis, pewarna dan air (air tu masuk sikit-sikit, maz tak sukat pun, jangan cair sangat, biar bila celup jejari ketam tu lekat gitu), kemudian rehatkan sekejap bancuhan dalam 5-7 minit. 2. Panaskan minyak secukupnya, celupkan jejari ketam dalam adunan dan goreng hingga perang dan garing dikedua bahagian. Angakat dan toskan, sedia untuk dinikmati bersama sos pilihan.

Make Money Online : http://ow.ly/KNICZ
Jejari Ketam Celup Tepung by http://ilhamdapur.blogspot.com Bahan-bahan 1/2 cawan tepung beras 1/4 cawan allpurpose flour 1 sudu kecil baking powder 50ml susu segar 1/4 sudu kecil yis kering - larutkan dalam 2 sudu besar air suam 1-2 titik pewarna kuning air sejuk peti secukupnya sedikit serbuk pati ayam @ garam jejari ketam secukupnya - yg dah lembut minyak untuk mengoreng sos pencicah Cara 1. Dalam mangkuk satukan bahan kering, kemudian masukkan susu segar, yis, pewarna dan air (air tu masuk sikit-sikit, maz tak sukat pun, jangan cair sangat, biar bila celup jejari ketam tu lekat gitu), kemudian rehatkan sekejap bancuhan dalam 5-7 minit. 2. Panaskan minyak secukupnya, celupkan jejari ketam dalam adunan dan goreng hingga perang dan garing dikedua bahagian. Angakat dan toskan, sedia untuk dinikmati bersama sos pilihan.

Make Money Online : http://ow.ly/KNICZ

1 comment:

Blogger said...

Get daily suggestions and methods for earning THOUSANDS OF DOLLARS per day ONLINE totally FREE.
GET FREE ACCESS NOW