Lanai Kijang

Lanai Kijang

Friday, June 10, 2016

Iftar#4 roti jala yang lembut

 selesai sudah puasa hari keempat... dan jugak juadah berbuka petang semalam. kak rose buat roti jala dan digandingkan dengan kari ayam... dan buat banyak2, so ade rezeki untuk jiran jugak...untuk kak rose cuma tinggalkan lapan ketul roti jala tu, cukuplah untuk alas perut sebelum makan nasik pulak lepas solat maghrib tu kan... kalau hari tak puasa memang jarang sangat makan nasik memalam... tapi dibulan puasa ni kena jugak amik nasik masa berbuka sbb sahur cuma makan toast jer.

kari ayam ni pun buat banyak... untuk lauk makan nasik sekali... kiranya kari ni untuk 2 in one kegunaan.. untuk roti jala dan jugak nasik...selamat lah sekali harung masak kan..kurang sket kerja kat dapo kan!

 bersauna didapo menjala roti ni, tapi hasilnya sangat puas hati pada kak rose... kekal lembut walaupun dah sejuk... ya la kenalah buat awal2 dan waktu berbuka baru dapat merasa, pastinya dah sejuk la kan... tetap lembut n moist. terima kasih Azie yang kongsikan resepi nya. cuma kuah kari tu kena lah yang hangat
 buah2an yang kena ada masa berbuka... tak kira lah buah apa pun, asalkan buah memang kak rose makan semua. limau yang manis, jambu air yang juicy dan fragrance pear yang jugak sangat manis.

sayur yang sedap... cauliflower+carrot+green capsicum+celery+chicken fillet... serba sedikit, sudahnya punyalah banyak jadinya... meratah jer sudahnya. kena lah makan sampai habis, tak baik membazir kan!

5 comments:

Afif Rayyan said...

Salah satu makanan faveret sye nie.. nyum2

adda syuhada said...

Salam.. akk, Selamat berpuasa.. aduhai.. tgk makanan tu terasa je kat tekak ni.. mintak semangkuk.. nyum-nyum

farah farhana mohamad sanusi said...

Sedapnye roti jala kak☺

farah farhana mohamad sanusi said...

Sedapnye roti jala kak☺

Nooriah Abdullah said...

nk kena buat jugak roti jala ni
kakrose dah banyk kali tayang kan