Lanai Kijang

Lanai Kijang

Thursday, June 9, 2016

Iftar #3 roti john gardenia


 nampak resepi roti john gardenia ni kat fb, ramai yang share... kak rose pun tak mo ketinggalan, nak jugak share... kalau tengok tuan punya resepi macam senang jer buatnya... tapi bila sampai kat keras tangan kak rose ni... hancus jadinya walaupun rasa memang umph gitu....

 memula sediakan bahan2.. dengan harapan nanti akan jadi macam yang tuan punya resepi tu tunjuk gambo...

tapi ini lah rupa kejadian roti john kak rose... tak de seni langsung nak buatnya... tapi apa lah ada pada rupakan, asalkan sedap ditekak dan mengenyangkan kira sudah Alhamdulillah kan ----> ayat nak sedapkan hati sendiri la tu...

apa pun semuanya sudah selamat masa berbuka tadi.... sampai nasi goreng cendawan yang kak rose buat  cuma terusik sket jer dek kekenyangan makan roti john n fruits..

resepinya....

RESEPI ROTI JOHN GARDENIA
Bahan:
-6 kpg roti gardenia
-3 bji telur gred A
-2 kpg daging burger
-segenggam kubis hiris nipis
-daun bwg, daun sup 1sb (agk2 je)
-bwg bsr stgh bji potg dadu
-cili bsr ikut suka nk byk mana
-halia sagat 1sk
-perasa
+ utk topping boleh buh cheese, sos, timun, tomato, ikut kreativiti msg2


Cara2:-
Daging dihancurkan dan campurkan dengan telo yang dah dipukul sket, tambahkan sedikit garam
masukkan sayur yang tadi
panaskan non stick kuali dan masukkan campuran telo tadi
ratakan dikuali, bila dah set tepekan roti.. 
biarkan hingga masak dan tebalikan
picitkan sos cili dan mayonis, letak timun dan salad.
ready to serve. 


 menu simple iftar semalam... tambah buah2 dan nasi goreng cendawan. Alhamdulillah dengan rezkiNya.

2 comments:

intan rh said...

Assalam Kak Rose,

Nampak sedap la roti john tu, mesti anak2 sy suka makan klu sy buat :)

Sharifah Nadzarah said...

ye lah kak..sy pon nmpak resepinya kat fb..tp lom try buat lagi hehehe..nmpak mcm snang & sedap jek kan..