Lanai Kijang

Lanai Kijang

Saturday, June 11, 2016

Iftar #5 meriahnya!!!!

 juadah berbuka petang semalam... sedaya mungkin nak sediakan menu yang lengkap setiap hari.. tapi apakan daya kita bukan g pasar tiap2 hari kan... jadi sediakan mana yang ada dalam stok.. cuma pelbagaikan cara memasaknya dengan bantuan en google yang rajin tolong kak rose ni... taip jer key word apa bahan yang ada... macam2 menu keluar... pilih yg mana ada stok dan berkenan dihati... macam sayur kak rose semalama tu... resepi dari Sheila Rusly gitu!

 buah2 ni belasah jer mana yang masih ada... stok buah banyak, jadi gandingkan jer yang mana tekak rasa nak makan... mudahkan.

 jejari ketam celup tepung cicah dengan cili sos homade yang sedap... tapi hingga sahur pun masih berbaki... bila perut dah penuh dengan air, makan pun sket jer.

 sayur brokoli cendawan dengan sos tiram... ini lah resepi yang kak rose kongsi dari blog Sheila Rusly tu.. colourful dan sedap. kalau tengok dalam fb dia memang terliur dengan tayangan amal dia tu... sangat sangat meminta untuk kita mencuba resepinya. cantik sangat.

ikan merah dalam sos asam jawa... sedap dan tak muak. kak rose buat 2 keping jer pun, tapi memang terbuntang nak abeskan... nak resepi mudah tu boleh tengok kat sini ya...

No comments: