Lanai Kijang

Lanai Kijang

Tuesday, June 23, 2015

Iftar #5

 Menu berbuka kami hari semalam... Alhamdullilah di murahkan rezki untuk berbuka dengan juadah yang seadanya tapi cukup mengenyangkan. masak pun setakat untuk kami berdua sekali makan, sbb bila sahur kami cuma makan roti n nescafe jer.... kari kepala ikan tu mmg tak terhabis, separuh lagi simpan dalam freezer untuk next hidangan pulak... x baik membazir kan

 the deesert, buah apple hijau n pisang kaki yang sangat mahal pada kak rose.... 4.99/pc, beli 3 biji jer pun 15 hengget...tapi apa menda yang murah sekarang kan... semuanya mahal dan bergst lagi.

 crabsticks goreng celup tepung rangup untuk berbuka... buat sikit cam ni pun tak terhabis untuk kami berdua.... ya la nak makan banyak2 kang bila sampai nak tang nasik tak termakan pulak...makan ni sket dan minum air teh o banyak2 dan lepas semayang maghrib barulah makan nasik... tak leh makan banyak2 nnti mengantuk masa tarawih!

 bende goreng dengan telo dan udang kering, sayur pebret sepanjang masa... buat pun cuma untuk dua orang makan punya portion.

dan kari kepala ikan tenggiri bersama dengan terung bulat... makan separuh potong jer dan sebelah lagi kak rose simpankan for next hidangan... Alhamdullilah dengan limpahan rezkinya.

4 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Alhamdulilah rezeki Kka Rose..sdp2 juadahnya tu :)

Unknown said...

Assalamualaikum K.Rose,
Bende goreng tetap WIN.

Kak Rose said...

Atie, sedaplah untuk kami ni...masak yg simple3 jer.

Kak Rose said...

Waalaikumsalam Sham...suka sangat dengan bende masak cam ni.