Lanai Kijang

Lanai Kijang

Wednesday, March 17, 2010

Chocolate Rice Orange Muffin



selamat pagi suma....eee entah kenapalah pc ni bila nak post entry je keluar tulisan yang macam cacing tu..... buat muffin ni petang semalam... nak post kan malam tadi kuor jugak cacing ni.... x reti nak wat terus tutup je pc.... abes citer. tengoklah keja keras tangan kak rose tu.... mendap d tengah.... ngapa ya.... mungkinkan juice n telor tu sejuk lagi.... tu la kan bila dah kemaruk nak buat tu x sempat nak tunggu bahan tu dalam keadaan suhu bilik... dan.... kesudahannya....

resepi tu amik kat mana kak rose dah lupa sebab dah lama sangat simpan.... minta maaf lah tuan punya resepi ya... kak rose amik dan nak tepek kat sini.....

Bahan A
2 cawan tepung gandum
1 s/k baking powder
1/2 s/k soda baikabonat
1 cawan gula perang
2 sb chocolate rice
hiasan ~ chocolate chip jika suka

Bahan B
1/2 cawan butter cair
1 cawan jus orange (kak rose guna sunquick)
1 biji telor (pukul sedikit)
1 s/k paste orange

Cara:
1. Panaskan ovensuhu 180 api atas bawah selama 15 minit
2. Masukkan semua bahan A dalam mangkuk dan gaul rata
3. Curahkan bahan B dan kacau rata
4. Masukkan kertas muffin dalam acuan muffin
5. Sudukan adunan dalam kertas muffin hampir penuh. Boleh hiaskan dengan chocolate chip jika suka
6. Bakarkan selama 20 minit
7. Sejukkan dan bolehlah dihidangkan.

1 comment:

Anonymous said...

If you are planning to Abercrombie and Fitch make a profit, Abercrombie then giving away promotional clothing Abercrombie Sale as a promotional gift will never Cheap Abercrombie let you lose your aspiration. Abercrombie outlet This is the best way to reap profits. The first step towards this is abercrombie Jeans by deciding your budget. A well Abercrombie Pants planned budget can get you the best promotional items at reasonable cost which will easily be Abercrombie Tees accepted by the masses. Regardless, Abercrombie Shorts selling branded promotional Abercrombie Sweaters clothing with your own brand is another way to gain instant popularity. The natural impulse for almost all retailers is to make a huge profit on the products already in the stockpile. But it would be wiser to purchase loads of unique promotionally priced clothing items, promote it at good deal basement price and then put it on the market of sale. This way the scope of attracting populace to the store increases. This merchandise actually pushes benefits with its attractive features. It not only provides name and popularity to your brand but also helps to reap noticeable profit also.