Lanai Kijang

Lanai Kijang

Thursday, November 10, 2016

Bila sakit gg!

 masak atas permintaan en asben yang sakit gigi, dah berkali g dentist sampai kena buat x-ray bagai... tapi doc kata tak de berlubang ke apa... tapi yang muskil tu sakitnya tetap ada. macam pelik je kan... tu pasal nak makan yang lembut2 jer, tapi kalau kat office bedal jugak lah makan kat kedai tu... Alhamdulillah kini dah tak sakit lagi... entah bila ilangnya pun tak perasan... hihi

so sementara nak ilangkan sakit gg tu, tukang masak ni pun buat lah bubur nasik ala mek d tu... tapi kacang dan ikna bilis tak de la sbb keras, nanti sakit balik gg dek makan yang sedap2 kan... nak gantikan tu semua kak rose dadarkan telo dan yang paling best ------>makan dengan ikan masin! ayam carik2 tu tak pandang dah, ikan masin telah mengalahkan semuanya.

4 comments:

Phong Hong said...

Bila sakit gigi, amat menderita! Tak boleh kunyah makanan dan terpaksa minum sup atau makan bubur. Oh...ikan masin...PH pun suka. Makan ikan masin dengan nasi atau bubur pun dah cukup. Tak payah layan lauk lain.

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

mungkin gusinya bengkak kak.. hehehehe.
Alhamdulillah kalau dah baik. Sy duluuuuuuu pun sama, tak sedar bila sakit hilang.

Warisan Petani said...

Kalau sakit gigi ni, apa buat pun Xkena,
tido pun tak boleh.
Mudah2an dh sembuh.

Haniezafri Othman said...

kalau macam ni punya sedapt sakit gigi leh jd xrasa..hihi