Lanai Kijang

Lanai Kijang

Wednesday, April 22, 2015

Pun kena GST!

 Sejak 1st April 2015.... most of barang2 keperluan dikenakan cukai gst... so seliper yang kak rose beli ni pun tak terkecuali.... beli sepasang seliper cam ni pun kena 10 hengget lebih cukainya!... kalau ada anak ramai nak sediakan keperluan kasut sekolah lagi la parah kan...waima beli gula2 untuk sakit tekak pun kena bayar gst! dan barang2 yang zero rated gst pulak mencanak2 naiknya... camner nak percayakan kata mentri yang gst ni boleh menurunkan harga barang kan?

apa pun, kita sebagai rakyat terpaksa juga membayar cukai barang dan perkhidmatan ni...dan ada banyak lagi cukai yang perlu kita langsaikan.... cukai pintu, cukai tanah, cukai jalan, cukai pendapatan and the list go on.....

7 comments:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Kena hadapkan juga dgn GST ni kan kak rose..

ehh cantiklah kak rose.. seliper tu :)

Mialia Amelia said...

tipah tetipu tetipi tipu tetipah. hehehe. dasyat rm10 ringgit lebih cukainya utk spasang selipar o.O

Kak Rose said...

Terpaksa rela membayar gst kan Yati.

Kak Rose said...

Mialia, apa kan daya...pilihan yg ade, jgn bli barang je!

miss eimanhikmah said...

terpaksa la kak, kite rakyat biasa ni...huhuh

Kak Rose said...

miss eimanhikmah, apa pilihan yang kita ade kan... kalau lah semuanya boleh buat sendiri, tak yah bli...

Anonymous said...

errr..yang tu kena tanya ahmad maslan...najib tak leh tanya sebab rosmah tak kasi jawab..huhuhuhu