Lanai Kijang

Lanai Kijang

Thursday, July 3, 2014

Iftar 4, Ayam paprik dan kawan2nya..

 Asalamualaikum dan selamat berpuasa kepada kawan2 semua... cepat betul masa berlalu kan, hari ni dah hari kelima kita berpuasa, Insya Allah. dan ukang masak yang tak berapa nak pandai masak ni kena lah pikir awal apa nak masak... jangan nanti kelam kabut bila masa dah dekat nak berbuka tp hidangan tak siap. naya jugak kalau jadi cam ni kan!

 untuk juadah petang semalam kak rose buat ayam masak paprik guna resepi ni tapi tang sayur2 tu dengan apa yang ada dalam stok jer, kacang buncis, carrot, tomato n celery. Alhamdullilah menepati citarasa kami sekeluarga....

 brokoli ni celur jer... permintaan en. asben yang nak makan cam ni. menu sihat, konon nya.

 ayam goreng untuk sianak.... haishhhhh!!!! hari2 nak ayam goreng!

 untuk berbuka, keropok leko terengganu mari.... kirim kat kawan, tapi pelik jugak keropok ni beso2 lak... compare dengan yang selalu bli tu, kurus2 n panjang2 gitu. dan yang ni rasa pun tak berapa umphhh. adekah keropok leko ni yang dah down grade punya? entah la... tak menepati tekak jawa kak rose ni!

nasib baik ade popia ni...senang bila ade stok popia frozen.  yg ni kak rose bakar dalam oben, so kira another menu sihat untuk iftar... x la semuanya berminyak minyak. selesai sudah iftar ke 4, mula la pk nak masak apa pulak untuk ahri ni.... dilema tukang masak!

1 comment:

Liza said...

salam Ramadan kak rose...Liza pun suka buat paprik, senang kan lauk n sayur dh ada kat dalam tu...hihi