Lanai Kijang

Lanai Kijang

Friday, November 15, 2013

Apam cokelat

 lama rasanya tak buat apam cekelat ni....asik2 apam beras pebret tu je. bila dah jadi pebret tentulah itu yang dibuatnya dan makan tak jemu2 sampai badan pun dah jadi macam apam dah ni! tapi apam cekelat ni rasanya lebih macam kek kukus, moist n gebus...lagi la laju makan masa panas2 tu... pada sapa2 yang nak mencuba apam sedap ni, kak rose kongsikan resepinya kat sini yang asalnya dari Alma Myr. mekasih share resepi sedap ni ya...


APAM COKLAT by Alma MyR

1cawan tepung gandum
1/2 cawan gula
1/2 cawan susu pekat
1/2 cawan minyak masak
1/2 cawan air
1bj telur
1/2 sudu kecil soda bikarbonat
1 atau 2 sudu besar serbuk koko

Panaskan pengukus yg berisi air hingga mendidih.
Mix semua bahan2 menggunakan mixer atau nak lebih mudah lg boleh gunakan blender.
Masukkan dlm acuan lompang dan kukus hingga masak lebih kurang 10 - 15 minit.
Sedap dimakan panas2.

2 comments:

Mommy Alma said...

As Salam K Rose,

Tima kasih sudi try resipi bonda saya ni...kena pulak pd tekak k rose & family ye? Alhamdulillah...

Suami & anak2 saya pun lajuuu je mkn tang tgh suam2 panas tu...

Jen Jen Izaicun said...

menarik ni. nak try la nanti.