Lanai Kijang

Lanai Kijang

Tuesday, April 16, 2013

Nasi goreng baki petang semalam...

 x baik membazir kan.... so nasi goreng belen dinner petang semalam pun boleh je panaskan semula untuk lunch ari ni ... x nak membazir atau mmg malas nak masak?  ya lah kalau dah duk sorang2 nak masak beria bagai tapi x dak sapa nak makan pun x guna kan. nasi goreng bodo-bodo + timun jepun n tomato je pun boleh kenyang perut dah! x yah bersusah2... reheat nasi n potong ulam2 tu dah boleh ngap! ada orang x leh makan leftover kan? kak rose ni x kisah, semua boleh telan minus yg dah rosak la ya!

dan buah jugak x lupa....oranges, grapes n seedless guava. lupa pulak nak tabur asam serbuk tu masa nak amik gambo ni. tp masa makan cicah bukan main lg... kena amalkan makan buah dulu sebelum amik main meal.....tp sllu jer terlupa sbb dah biasa pas makan nasi baru makan buah. terbalik kot daaaaaa!

2 comments:

Shamsiah Abdul Rahman said...

Makan buah sebelum makan main course.. itu petua utk org yg tengah DIET.

Tapi.. Sham pun makan buah selepas makan nasi..

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Betul tu kak rose, Jgn membazir... ADA lagi ke, meh saya sepinggan ;-)